Dominika Špačková>Blog>Dobrý den, sdílejte naši...

Dobrý den, sdílejte naši...

6. září 2016 - napsala Dominika Špačková


 
 

Často dostávám žádosti o sdílení nabídek na různé produkty a služby, které se hodí maminkám, ženám, dětem, zachrání to jejich život nebo ho zlepší. Jenže ono to sdílení není tak jednoduché, jak si občas žadatel představuje.

Vždycky to začíná podobně. “Dobrý den, máme skvělý produkt, hodí se maminkám, ženám, dětem, zachrání to jejich život nebo ho zlepší. Sdílejte to na Facebooku. Napište o tom článek. A navíc je to akce, která končí příští týden.” To stejné platí i pro všemožné nabídky spolupráce.

Když jsou to slušní lidé, přidají někam do věty slovíčko prosím.

Tím to ale nezachrání. Je to prostě blbě. A navíc k ničemu.

Pokud vám záleží na propagaci vlastní práce/produktů/služby a chcete se ukázat v tom nejlepším světle, takovou zprávou to zabijete.

Proč je to špatně?

Jestli jste vybrali dobře a váš adresát je ve svém oboru šikovný, byznys mu jde a když by sdílel vaši aktivitu, vidělo by to hodně vašich potenciálních zákazníků, je mu naprosto jasné, že neznáte základy byznys etikety a jste v oboru zelenáči. Nemá tedy, co by sdílel.

Navíc mu ukazujete, že vám ve skutečnosti nezáleží na nějakém vzájemném prospěchu, ale chcete si ušetřit práci a svézt se na jeho úspěchu.
A to není milé ani sympatické.

Takový šikovný člověk, který ve svém oboru má prostě práce nad hlavu a podobných zpráv mu chodí několik týdně/denně, by musel nějaký čas věnovat tomu, aby vyhodnotil, co tedy propagovat bude a co ne.

Ale vzhledem k tomu, že jemu osobně to nijak neprospěje, tak se na to vykašle. Někdy vám napíše i e-mail, ale od určitého počtu podobných požadavků už prostě na tyto zprávy nereaguje, rovnou je maže nebo označí jako spam.

Pokud si naneštěstí zapamatuje vaše jméno, bude si vás pamatovat jako otravu, který zase jednou chtěl koláče bez práce.

To nechcete.

Proč to nedělat?

  • Působí to zoufale, arogantně nebo ignorantsky.
  • Ukazujete, že nerozumíte základům trvalé spolupráce.
  • Nebudou si vás pamatovat jako sympaťáka.

Spolupráce se dá navázat i jinak.

Jen to zabere čas a energii. Nějaké to plánování. Proto si vyberete lidi, kteří jsou pro vás zajímaví. A vy pro ně. Nebudete investovat čas do dlouhého budování vztahu s těmi, kteří s vaší prací souvisí jen okrajově. Najdete si tři/čtyři lidi, které budete nějakou dobu na sociálních sítích sledovat.

Začnete tím, že budete lajkovat jejich příspěvky a psát pod ně zajímavé a inteligentní komentáře. Pokud třeba vydá článek a vám se líbí, tak napíšete:
Díky, Bára Rektorová! Sushi miluju. Když jsem byla těhotná, měla jsem na něj obrovskou chuť, někdo mi pořád říkal, jak tím zabiju dítě.

Nepište tam:
Dobrý článek, ale chybí tam, jak to suši opravdu vzniklo.
Chcete budovat dobrý vztah.

Když se vám článek opravdu líbí, tak ho sdílejte. A pokud můžete, autora ve svém příspěvku označte a pochvalte jeho práci.
Třeba:
Bára Rektorová napsala článek 10 mýtů o sushi. Až vám někdo bude tvrdit, že sushi nesmí těhotné, vzpomeňte si na to, co píše Bára:
http://www.sushiqueen.cz/10-mytu-o-sushi/

Pokud to s rozvojem vztahu myslíte opravdu vážně, začněte druhé straně dávat tipy na články, na které narazíte a mohly by se hodit jeho publiku.

Dobrý den, Báro, nedávno jsem narazila na bezvadný článek o skvělých službách a vzpomněla jsem si, že se tímto tématem zabýváte. V článku se mi líbilo, jak respektovat klienta a současně mu dát jasné hranice. Posílám pozdravy a ať se daří Vašim klukům!

Případně napište na svůj blog článek, kde ho budete citovat nebo o něm napíšete. A pak mu pošlete odkaz, že to chcete vydat a jestli je to tak v pořádku, jestli s tím souhlasí, že jste to napsali právě takto.

Což mu samozřejmě nedá a pokud je ve článku uveden, je velká pravděpodobnost, že jej také nasdílí na svých sociálních sítích.

Člověk, kterému byznys šlape, si vždycky všimne lidí, kteří sdílejí jeho práci. A ozvou se mu, když nic nepotřebují, aby mu poděkovali nebo vystřihli poklonu. Takoví jsou pohlazením na duši.

Co nedělat?

Neoznačujte ho pod všemi svými články. Nepište o zpětnou vazbu, nežádejte, aby lajkoval vaše články. Prostě po něm nic nechtějte. Buďte tu pro něj, buďte jeho podpora. A jednou třeba zajde na vaše stránky.

Lajkujte jeho články, sdílejte jeho obsah. Jednou vám to oplatí. Ono to člověku, pokud není úplný asociál, prostě nedá. Když se upřímně zajímáte o něčí práci, tak vás ten člověk začne mít rád a bude jednou chtít udělat něco i pro vás. Budete mít dveře otevřené.

………………………………..

Aktuálně:

Máte nápad? Chcete ho rozjet? V kurzu Od nápadu k produktu vám pomůžu dotáhnout ho do konkrétní nabídky, kterou vyšlete rovnou vašemu zákazníkovi. Na výběr je varianta pro samouky nebo koučování ve skupině. Chystám další běh, přihlašovat se můžete už teď.

U článku nejsou žádné komentáře, buďte první.

Přidej komentář

Políčko email žlutě podbarvené nevyplňujte, služí jako ochrana před roboty.



např.: Jan Novák
např.: jan.novak@example.com
např.: http://example.com




Tipy a novinky pro akční maminky




2009 - 2017 © Dominika Špačková