Dominika Špačková>Blog>Jak jsem během chvilky vyprodala kurz

Jak jsem během chvilky vyprodala kurz

14. listopadu 2016 - napsala Dominika Špačková


 
 

Nemůžu spát. Je čtvrtek večer. Stále vzpomínám na to, jak se moje talentované a šikovné klientky bojí rozjet nové projekty. Když sama něco rozjíždím, taky mívám strach. Ale nakonec to přeci jen spustím. Když se bojím hodně, spustím alespoň testovací verzi.

Teď nemůžu přestat přemýšlet, proč má tolik žen strach. Ano, syndrom podvodníka (neboli imposter syndrome) v tom může hrát svoji roli. Ano, vím, že existuje. Jenže jak mohu já pomoci ženám toto překonat?

Ráno vstanu a myšlenka na to, jak těmto ženám pomoci, mě neopouští. Přijde mi to smutné, že se bojí svoje projekty spouštět právě tyto talentované a nadané ženy. Chtěla bych, aby měly alespoň špetku drzosti to jen vyzkoušet.

Jak je popostrčit k akci?

Celý pátek se nemůžu vrhnout na práci, kterou potřebuji udělat. Pořád myslím na to, jak je popostrčit k akci. Každý podnikatel potřebuje přicházet s novými nápady a myšlenkami a musí být schopen je realizovat.

Když to nedělá, na trhu se možná nějakou dobu udrží. Ať jde o jakýkoli obor, tak musí zavádět novinky. Musí umět zkoušet, co si trh žádá a za co jsou zákazníci ochotní platit.

Jakmile totiž jednou někdo vyzkouší, že si jeho produkt nebo službu kupují lidé, nemusí se bát začít. Má ten první krok za sebou. Má informace, data. Může s nimi pracovat.

Testování je cesta

Sama to dělám jednoduše. Když chci udělat něco nového, tak to za peníze vyzkouším třeba v testovacím módu, abych viděla reakce. Za ty roky na to mám jasnou metodiku a do vzdělávání vložím hromady peněz. Od nápadu tak mohu novinku spustit za týden.

Je to vlastně o tom, jen v malém otestovat, co a jak dělat, a to rovnou na platících klientech.

No jo, proč vlastně ještě nemám kurz na to, jak ty novinky přivést na trh a realizovat?

Proč vlastně na to nemám kurz?

Bingo, to je ono! Stačí prostě předat tu metodiku, kterou jsem vytvořila za ty roky vlastního podnikání a studia. Vytvořím kurz na to, jak z první myšlenky, z nápadu, vytvoříme první testovací produkt, a dostaneme jej mezi lidi.

Ano, bude se jmenovat Od nápadu k produktu. Bude o tom, jak za 4 týdny vytvořit novou nabídku a vyslat ji do světa.

Celý víkend nemyslím na nic jiného a jen zpracovávám obsah mezi tím, kdy trávím nějaký čas s rodinou. Duchem jsem jinde. Promiň Ani, promiň Martine.

Za víkend mám hotovou strukturu kurzu a v pondělí nebo v úterý na Facebooku testuji zájem. Nedělám nic velkého. Napíšu jen pár odstavců o tom, co plánuji na facebooku.
Během jednoho dne je skoro vyprodáno. Zbývají 4 místa.

Po kurzu se zaprášilo

Během dvou dnů je kurz vyprodaný. A do čtvrtka jsem měla na účtu všechny peníze.

A to jsem ani nevytvořila webové stránky, jen jsem ho sdílela na Faceboku. Proto jsem se později rozhodla, že kurz otevřu znovu.

A taky se něco nepovedlo

Mělo proběhnout několik webinářů, jenže webináře nefungovaly, a tak jsem se rozhodla dělat streamování na Facebooku. Jenže přes noc se zaktualizovaly aplikace a streamování nefungovalo. Nebylo mě slyšet.

No jo, byl to adrenalin.

Celý kurz jsem nahrála jako audia, což mělo být nouzové řešení. Ale ukázalo se, že pro většinu žen to byla mnohem lepší varianta. Mohly si audia poslechnout, kdykoli chtěly, a na koučovacích sezeních už jen probrat otázky, které vyvstaly.

Několik týdnů jsem natáčela jako divá a nestíhala nic jiného. Dělala jsem koučovací cally/telefonáty s klientkami a mohla pozorovat jejich postup.

Úspěch přichází v různých podobách

Cílem kurzu je najít projekt, který chcete dostat mezi lidi, a za ty 4 týdny jej spustit a dotáhnout do konce, připravit ho ke spuštění.

Každá žena si samozřejmě přišla s něčím jiným a také byla v jiné situaci. Některé si uvědomily, že nemohou dělat to, co si původně naplánovaly, protože se jim to nevyplatilo. Jiné chtěly něco rozjet v létě, ale protože do toho zasáhly vnější vlivy, podařilo se to až na podzim.

To, co napsala Hanka Konečná, hodně dobře vystihuje myšlenku mého snažení. Lepší je mít něco hotovo, nežli čekat na dokonalost.

Hanka Konečná alias Žirafka, která učí, jak podnikat v rukodělné tvorbě:

“Původně jsem se v dohledné době do ničeho nechtěla pouštět, mám předvánoční kvalt a v první řadě musím dělat to, co dělám. Ale nakonec jsem se přece jen do jednoho malého projektu pustila: Otevírám si obchod na Etsy a napadlo mě nabídnout dalším lidem, ať do toho jdou současně se mnou. Uplatnila jsem zde myšlenku testovat nápady co nejrychleji za peníze.

Přiznám se, že jsem si nehrála s dalšími pomůckami z kurzu, jen jsem využila příležitost. A jsem za to ráda. Nebýt Dominiky, patrně bych dala účast ve skupině zadarmo. A už druhý den bych se mlátila do hlavy za to, že se věnuju zadarmo něčemu úplně jinému, než jsem chtěla zrovna dělat. Takhle mě to nepálí, protože i když vím, že mám se skupinou práci navíc oproti tomu, kdybych se věnovala jen vkládání zboží na Etsy, mám to vykompenzované ziskem. Navíc mě hřeje pocit, že vím, že je o tento produkt zájem.

Maximum materiálů pro skupinu si tvořím tak, abych je mohla použít příště. I když nebudou dokonalé. To mě naučil taky tenhle kurz. Tím, jak probíhal. Vím, že tu nefungovalo snad nic tak, jak to bylo původně naplánované. A stejně jsme s tím (snad všechny) v pohodě. Tak proč by neměly mně odpustit nedokonalosti moje zákaznice? Důležité je, jestli jim vyřeším jejich problém, a to věřím, že udělám.”

Naopak Andrea Mouaddab Vémolová, autorka magazínu Lohas a dlouholetá tisková mluvčí kosmetických klientů, přesně věděla, proč přichází:

“Měla jsem nápad, místo a termín a v kapse ani korunu. Potřebovala jsem z ničeho vykopat na světlo dvoudenní event a sehnat na něj peníze. Potřebovala jsem vytvořit luxusní nabídku, která mně a mé vizi dodá sebevědomí – to se mi s pomocí kurzu podařilo. Díky jednotlivým krokům v kurzu jsem si ujasnila, co chci dělat dál, jak souvisí tenhle jediný produkt s mými dalšími nápady a jak by mi to všechno mohlo vydělat víc než na telefon.

Podařilo se mi spustit prodejní výstavu Green Beauty Market, která se v centru Prahy uskutečnila tento pátek a sobotu. Na místě bylo téměř 60 značek přírodní, eko a veganské kosmetiky, a to jak té běžné, tak té profesionální. Na páteční konferenci pro odborníky se mi podařilo sehnat skvělé přednášející, včetně německého parfuméra Ronalda Tentuniana.

Byly to čtyři intenzivní měsíce, mezi kterými se mladší dítě navíc adaptovalo v jeslích, ale já jsem nepodlehla stresu, protože jsem věděla, že to, co dělám a jak to dělám, JE DOBRÉ. A to jen díky Dominice, jejím konzultacím a radám.

Musím říct, že bez Dominiky a jejího kurzu bych tohle nedokázala, protože jsem neměla žádnou formu, do které bych se natlačila, byla jsem změtí nápadů a tužeb, Dominika mi tu formu dodala a společně jsme upekly skvělý BIOKOLÁČ.”
http://www.greenbeautymarket.cz/

Tyto příběhy jsou přesně ten důvod, proč dělám svoji práci. Jde mi o to, aby ženy s malými dětmi mohly dělat práci, kterou považují za smysluplnou a která jim slušně vydělá. Proto považuji za úspěch několik věcí:

  1. Rozjedeme projekt, který vydělá peníze (jako Andrea).
  2. Otestujeme novinky a necháme si za ně zaplatit (jako Hanka).
  3. Stejně tak považuji za úspěch, když se někdo nevrhne do podnikání, které by zbytečně stálo peníze, energii nebo čas s dětmi.

A spouštím to znovu

Kurz spouštím znovu. Čeká vás 5 hodin audio lekcí rozdělených do 4 modulů po jednotlivých týdnech:

  1. Jak si vybrat, na čem budu pracovat, a jak s tím souvisí peníze.
  2. Jak vytvořit nabídku. Co bude zákazník skutečně kupovat.
  3. Jak nabídku vytvořit, zpracovat a vypustit první verzi.
  4. Jak to dostat mezi lidi a přesvědčit je, aby nakoupili.

Postupně vás provedu krok za krokem tím, jak realizovat svůj nápad. Máme před sebou 4 týdny a jednu velkou výzvu.

Vezměte svůj nápad a za 4 týdny ho spusťte

Přijměte moji výzvu a za 4 týdny do světa vypusťte svoji novinku!

Mám jen 18 míst ve třech koučovacích skupinách (tedy po 6 lidech), takže platí pravidlo, kdo dřív přijde, ten dříve mele. Proto také uzavírám registrace 23. listopadu. Přihlásit se můžete tady:

www.od-napadu-k-produktu.cz

Jaký projekt chcete spustit vy? Dejte vědět, těším se!

Vaše Dominika

………………………………..

Aktuálně:

Máte nápad? Chcete ho rozjet? V kurzu Od nápadu k produktu vám pomůžu dotáhnout ho do konkrétní nabídky, kterou vyšlete rovnou vašemu zákazníkovi. Na výběr je varianta pro samouky nebo koučování ve skupině. Chystám další běh, přihlašovat se můžete už teď.

U článku nejsou žádné komentáře, buďte první.

Přidej komentář

Políčko email žlutě podbarvené nevyplňujte, služí jako ochrana před roboty.



např.: Jan Novák
např.: jan.novak@example.com
např.: http://example.com




Tipy a novinky pro akční maminky




2009 - 2017 © Dominika Špačková