Dominika Špačková>Blog>Menstruační kalíšek a dovolená u moře

Menstruační kalíšek a dovolená u moře

26. března 2010 - napsala Dominika Špačková

Vlastní zkušenost s menstruačním kalíškem na dovolené mi pomohla uvědomit si, jak osvobozující používání menstruačního kalíšku je a proč je ideálním řešením na dovolenou k moři: není vidět, neprosakuje, není nutné často vyměňovat.

Při přípravě dovolené některé z nás počítají, kdy dostanou menstruaci, aby posunuly buď menstruaci nebo dovolenou na jiný termín. Jiné si s termínem hlavu nelámou – použijí tampon nebo menstruační kalíšek. Vzhledem k tomu, že jsem si sama oblíbila menstruační kalíšky, můžu je po vlastní zkušenosti doporučit jako vhodné a velmi pohodlné řešení pro dovolenou.

Během týdenní dovolené v Tunisku jsem si uvědomila, jak osvobozující je používat menstruační kalíšek a jaké jsou výhody při správném použití:

• Není vidět – u tamponu může vypadnout šňůrka a vložky opravdu nejsou vhodným řešením do plavek nebo do vody. Menstruační kalíšek je celý v pochvě, nic z něj není vidět.
  • Kalíšek neprotéká - při správném zavedení menstruační kalíšek neprotéká, není nutné tedy preventivně vyměňovat jako tampony.
  • Voda zůstaně vně - menstruační kalíšek přilne ke stěnám pochvy, díky tomu se voda nedostane dovniř a krev ven. Což je velkou výhodou zvláště pro ženy náchylné k zánětům, mykozám či infekcím.
  • Nic s sebou nenosím na pláž - na pláž s sebou nemusím nosit žádnou zásobu hygienických potřeb, do kterých by se mohl dostat písek. Kalíšek mám pořád u sebe a stačí mi jen jeden.
  • Jednoduchá výměna - na pláži bývají sprchy, je tedy možné kalíšek pohodlně vyndat, opláchnout a znovu použít.
  • Méně častá výměna než u tamponů – u tamponů se velmi často stávalo, že kvůli své vysoké savosti nasákly vodou z bazénu nebo moře. Z hygienických důvodů pak žena musela po každém vykoupání jít tampon vyměnit. Některé ženy se raději koupání vyhýbaly či aspoň do vody nechodily příliš často, aby opět nemusely tampony vyměňovat. Vodou nasáklý tampon navíc krev již nevsakuje a začne protékat. S menstruačním kalíškem tato starost odpadá.
  • I pro poslední dny menstruace – kalíšek krev nesaje, ale zachytává, proto je velmi pohodlné použít jej i v posledních dnech menstruace. Tampony používané v posledních dnech mohou pochvu příliš vysušit a způsobit drobné nepříjemnosti.

Osobní zkušenost s menstruačním kalíškem na dovolené

Menstruaci jsem dostala několik hodin před odletem. Cesta letadlem proběhla bez nejmenších potíží (měla jsem na sobě bílé kalhoty). Pokud bych letěla s tamponem nebo vložkou bílé kalhoty bych, neriskovala. Tampon by při dlouhém sezení mohl prosáknout a vložka by se mohla zapařit.

Kalíšek jsem vyměnila těsně před odjezdem na letiště cca ve 14:30. Do hotelu jsme dorazili někdy okolo 21:30. Nicméně mě ještě před spaním lákala procházka po pláži a tak jsem se dostala do sprchy až po jedenácté. To je tedy celkem 9 a půl hodiny bez jakéhokoli zásahu, bez slipové vložky, bez nehody. Pohoda.

Nejsilnější den jsem zvládla s kalíškem velikosti L. Ostatní dny postačila velikost S. Z hlediska hygieny dny probíhaly podobně. Menstruační kalíšek jsem vyměnila ráno mezi 8.00 a 9.00, pak zůstal bez výměny celý den až do večerního sprchování mezi osmou a desátou večer. Celkem tedy 12 hodin koupání, opalování a procházek po pláži bez starostí.

Druhý den nás čekal celodenní výlet autoubusem po pamětihodnostech v okolí. Opět jsem si na sebe vzala bílé kalhoty, protože pro celodenní sezení v autobuse jsou nesmírně pohodlné. Výměna před šestou ráno a pak před večeří v šest večer. Na výletě jsem v tom vedru ocenila příjemný pocit čistoty a svěžesti. Žádné vložky, žádné hledání toalet a složitá výměna vložek v místních podmínkách. Žádný nepříjemný zápach. Jen můj milý kalíšek pěkně schovaný vevnitř.

Čtvrtý den naší dovolené byl plný zážitků a stalo se, že jsem si na svoji menstruaci a kalíšek již nevzpomněla. Usínala jsem se zvláštním pocitem, jakobych ještě měla něco udělat. Vzpomněla jsem si však až další den ráno. Kalíšek jsem vyjmula a vypláchla, žádný problém nenastal. Dovolená byla překásná, ničím nerušená. Taková jak má být.

………………………………..

Novinka!

Kurz Podnikání na mateřské ON-LINE jsem natočila jako audio kurz, takže jej můžete poslouchat z pohodlí domova. V září jen za cenu 590 Kč.

U článku nejsou žádné komentáře, buďte první.

Přidej komentář

Políčko email žlutě podbarvené nevyplňujte, služí jako ochrana před roboty.

např.: Jan Novák
např.: jan.novak@example.com
např.: http://example.com

Tipy a novinky pro akční maminky