Dominika Špačková>Blog>Vnitřní úsměv

Vnitřní úsměv

16. června 2010 - napsala Dominika Špačková


 
 

Úsměv přináší pozitvní atmosféru nejen druhým. Usmívat se na sebe samotnou a celé své tělo, přinese lepší spojení sama se sebou, ale také pozivitnější a optimističtější pohled na svět. V náročných situacích posílí sebedůvěru či schopnost jednat.

Pozitivní atmosféra vycházející z úsměvu má tendenci se šířit, dodává dobrý pocit nejen darovanému, ale také dárci. V tramvaji nebo autobuse je vždy příjemné, když nám někdo opětuje úsměv. Stejně tak je příjemné, když se na nás někdo jiný začne usmívat jako první. A když okolo nás mnoho úsměvů není, můžeme se usmívat samy na sebe třeba do zrcadla. Vyjádříme si tím něhu, péči a laskavý zájem o sebe sama.

Vnitřní úsměv můžeme rozvést do celého těla a představit si, jak se usmíváme na každou buňku svého těla. Ponořme se do tohoto pocitu a vnímejme, jak nám tělo odpovídá svým vlastním způsobem - například tím, že se cítíme dobře.

Cíle cvičení: Cítit se dobře, vnímat svoje tělo, rozvibrovat celé tělo úsměvem. Po získání praxe v tomto cvičení je možné jej využít jej například pro stresové situace, tak aby se žena začala cítit dobře a získala nadhled. Také vhodné jako doplňková terapie při jakýchkoli ženských onemocněních.

Délka cvičení: Min. 5 minut.

Kde cvičení provádět: Na začátku je dobré cvičení provádět na klidném místě. Postupně jej však lze provádět kdykoli a kdekoli, tak aby se dostavil příjemný pocit, který má cvičení vyvolávat.

Popis cvičení:
Nejprve začněte dýchat do břicha, pak se soustřeďte na ticho v děloze. Pokud se cítíte ve spojení sama se sebou, začněte se usmívat jakoby do své dělohy. Představujte si, jak se děloha naplňuje úsměvy a něhou. Jakmile je vám příjemně, ve svých představách začněte rozvádět úsměv a něhu do celého těla, vždy kousek po kousku.

Nejprve úsměv rozveďte do celé pánve, pak pokračujte k trupu, naplňte břicho, plíce, záda. Přejděte k pažím, postupně úsměv rozveďte do celých paží, předloktí, dlaní. To stejné proveďte u dolních končetin, naplňte nejprve stehna, kolena, pak lýtka a nakonec chodidla. Uvědomujte si příjemný pocit, který se vám rozlévá po těle. Snažte si jej zapamatovat. Plně se do něj ponořte, vnímejte své tělo. Vnímejte, jak se dobře cítíte. Provádějte, jak dlouho chcete, pokud je vám to příjemné. Cvičení zakončete několika hlubokými nádechy a výdechy.

Shrnutí cvičení v bodech:

  1. Dýchejte do břicha.
  2. Sousřeďte se na ticho v děloze.
  3. Dělohu naplňujte úsměvěm.
  4. Úsměv z dělohy rozveďte do celého těla.
  5. Vnímejte jak se cítíte.
  6. Příjemný pocit si snažte zapamatovat.
  7. Zakončete několika hlubokými nádechy a výdechy.

Pokud se budete snažit si příjemný pocit zapamatovat, měla byste být schopná se do příjemného stavu dostat mnohem rychleji. Důležité však je na začátku (například první tři měsíce) se tomuto nebo podobnému cvičení věnovat pravidelně – nejlépe jednou až třikrát denně. Pravidelné cvičení provádějte tak dlouho, dokud se nenaučíte příjemný pocit vyvolat v různých životních situacích.

Z vnitřního úsměvu se může stát pozitivní návyk, který nám pomůže uvolnit se a dovolit sama sobě prožívat více pozitivních zkušeností. Díky němu nebudeme na sebe tolik přísné, kritické. Lépe se budeme pohybovat v nepříjemných situacích a veškeré vztahy budou prostoupeny pozitivnější atmosférou.

………………………………..

Aktuálně:

Máte nápad? Chcete ho rozjet? V kurzu Od nápadu k produktu vám pomůžu dotáhnout ho do konkrétní nabídky, kterou vyšlete rovnou vašemu zákazníkovi. Na výběr je varianta pro samouky nebo koučování ve skupině. Chystám další běh, přihlašovat se můžete už teď.

U článku nejsou žádné komentáře, buďte první.

Přidej komentář

Políčko email žlutě podbarvené nevyplňujte, služí jako ochrana před roboty.



např.: Jan Novák
např.: jan.novak@example.com
např.: http://example.com




Tipy a novinky pro akční maminky




2009 - 2017 © Dominika Špačková