Dominika Špačková>Kurzy a semináře>Jak nacenit správně svoje služby

Jak nacenit správně svoje služby

(On-line kurz vás naučí stanovit ceny poradenských služeb)
 
 

Jak nastavuji ceny vašich služeb

Hodně ráda pomáhám lidem nastavovat správné ceny. Je to moje oblíbené téma. A rozdíl ve výdělku je vidět ihned.

Prozradím vám - což je samozřejmě velice tajná informace a nikdo ji nesmí vědět, že - v 99% vždycky zdražujeme. V tom zbývajícím jednom procentu - zdražíme většinu produktů a služeb a jen něčemu dáme nižší cenu.

Proč zdražujeme v drtivé většině případů? Valná většina podnikatelů má na začátku podnikání velice špatně nastavené ceny. Mají nízkou marži, nemají dost peněz, ze kterých by mohli dělat rezervu, bojí se nastavit cenu výše, aby neodradili klienty…

Důvod je ten, že si neumí spočítat, kolik vlastně mohou reálně vydělat. Nepočítají se slabými obdobími, nepočítají se zrušenými schůzkami, nepočítají, že budou nemocní oni sami nebo jejich klienti.

Použijí jednoduchý matematický vzorec:

“Chci pracovat na půl úvazku. Chci vydělat 20 000, náklady mám do 10 000, když si řeknu 500 kč na hodinu, tak budu mít 500x20 hodin týdně. Za měsíc tak vydělám 40 000 Kč. Super. A ještě něco zbyde.”

Jenže pak nenaplní všechny svoje hodiny, nepočítali s přestávkami, nepočítají s tím, kolik administrativy budou mít.

Jejich obrat je maximálně 20 000 a v několika lepších měsících 30 000. Pak ale přijde léto, nebo leden a obrat zase padne dolů. Nemají svých 20 000 pravidelně. Je to stresující situace.

Co vše musíte zohlednit při tvorbě ceny

Nejde však o velkou vědu. A stane se to většině lidí. Dílem je to špatná kalkulace a druhým dílem špatné nastavení ceny. Aby se ze situace dostali, musí vzít kalkulačku a správně si to spočítat. Započítat:

  • pauzy mezi klienty
  • čas na oběd
  • čas na administrativu
  • čas na dovolenou
  • vynechané schůzky
  • že nikdy nebudete pracovat 100% času
  • sezónní výkyvy

Spousta mých klientů má také problém se zdražováním. Vědí, že mají zdražit, ale nikdy se nedostanou k tomu, aby si sedli s kalkulačkou a propočítali to. Takže pak nestíhají klienty.

Ale co když teprve začínám?

Když člověk začíná - není strategické rovnou vypálit vysoké ceny. Na začátku nevadí začít s nižšími cenami. Je tam ale nutné využít systému progresivního zdražování - protože - a stává se to často - mnoho klientů začne zdražovat až má úplně plno a nemůže přijmout nové klienty.

Co místo toho zdražit dříve, než mám plno k umření, abych mohla pár nových klientů přijmout už za nové ceny?

Jednoduchou prací s cenou a nastavením systému se dá vyřešit mnoho problémů.

Jenže, když systém nemáte, nemáte se o co opřít.

Potřebujete systém na nastavování cen

V mém systému myslíme také nejen na to, že jednou nastavíte ceny, ale i na to, že ceny porostou, takže nevytváříte jen ceny, které potřebujete znát teď, ale rovnou vytvoříte ceny na několik let dopředu. Protože jde o jednoduchý systém, pak stačí jej jen opravovat a doplňovat. Osvědčilo se mi již mnohokrát, že takový systém s člověkem v rámci svých konzultací nastavím během 2 - 3 konzultací. Výsledky jsou okamžité a dlouhodobé.

Co když se vám stane, že najednou přijde mnoho klientů a vy víte, že máte jen málo dalších míst, víte, že musíte zdražit? Ale nemáte čas si to propočítat, takže makáte na klientech a říkáte, že ke zdražení se dostanete později.

Nedostanete, a klientů neubývá, ale přibývá a vy nestíháte.

Když ovšem máte i ceny pro zdražení nastaveny dopředu, nemusíte o cenách přemýšlet, stačí se podívat do tabulky - vybere správné sumy, a během 10 minut opravíte vy nebo vaše asistentka na webu. Noví klienti pak platí novou cenu.

Nedávno jsem natočila několik videí do Úspěšná a Odpočatá na téma JAK NASTAVIT CENU PRO SLUŽBY - jako kouč, lektor nebo třeba psycholog. A nejen nastavit, ale také jak zdražovat tak, abych o klienty nepřišla.

Když jsem si jednou ráno procházela mail - měla jsem tam tuto zprávu:

“Dominiko, díky! Díky konzultaci jsem si uvědomila, že svoji cenu musím výrazně navýšit. Zdražila jsem o 200%. Udělala jsem to také kvůli tomu, že jsem se domlouvala s kolegyní, že mi bude přeposílat klienty. A nechtěla jsem už pracovat za málo. Za pár dní mi volala nová klientka a s novými cenami neměla vůbec žádný problém.”

V ten moment jsem si řekla, proč já takový kurz vlastně nenabízím? Jen minulý týden jsem pomáhala nastavit ceny 3 klientům. Třeba u jedné školky došlo k výraznému - skokovému navýšení ceny o 2 000 měsíčně. To pro rodiče znamená navýšení školného o 20 000 za rok. Není to malá částka. Udělali jsme to citlivě a klienti školky jen řekli, v pořádku, díky za vše, co pro nás děláte.

Videa mám natočená, ráda bych je sice pro vás přetočila a udělala více pěkná, ale to bychom také mohly čekat do jara. A čas jsou přeci peníze. Spouštím tedy pilotní verzi kurzu Jak nastavovat a zdražovat ceny pro služby, za zaváděcí cenu 987 Kč, ve kterém vám nasdílím natočená videa a předám své know-how. Kurz je vhodný pro

  • Kouče
  • Mentory
  • Lektory
  • Maséry
  • Terapeuty
  • a jiné poradce

Kdybychom spolu nastavovali ceny na konzultacích, tak by 3 hodiny konzultací se mnou vyšly nejméně na 7800 Kč. Za 987 Kč tak dostanete stejné množství informací jako na konzultacích. Informace vám pomohou nastavit ceník, připravíte si ceny na zdražování.

Naučíte se:

  • jak správně nastavit ceny
  • systém cen - jak nemuset ceny při každém zdražení složitě přepočítávat
  • co je progresivní zdražování a jak ho používat
  • kdy se hodí zdražování pravidelné a kdy naopak progresivní

Kurz má formu 6 krátkých videí, která můžete snadno implementovat + veškeré kalkulace si stáhnete v předpřipravené tabulce. Dotazy vám budu odpovídat formou facebookové skupiny

Pilotní cena kurzu "Jak nacenit správě svoje služby" je 987 Kč.

Pozor, kurz není o tom, jak ceny komunikovat, nebo je marketovat. Kurz je zaměřen čistě na to, jak si cenu nastavit a vypočítat, abyste mohli pravidelně zdražovat. Případně, abyste neprodávali svoje služby pod cenou a nestalo se, že jednoho dne budete mít hodně klientů, ale stále budete prodávat za málo peněz.

Pro přihlášení použijte formulář níže nebo se můžete přihlásit na podpora@maminkatelky.cz. Pošleme fakturu a po zaplacení také přístupy ke kurzu.

Napište si o nový termín semináře:

Jakmile vypíšu termín pro tento seminář, tak Vám pošlu email s podrobnostmi.




Např. termín, který by Vám vyhovoval.




Reference

"Kurz Probuzení ženy ve mě spustil uvědomování si více sebe jako ženy. V dnešní době, kdy se na profesní úrovni začínají rozdíly mezi mužem a ženou téměř vytrácet, jsem poznala, že na energetických a smyslových úrovních tyto rozdíly popřít nelze. Uvědomění si právě tohoto rozdílu mě vedlo i k jinému pohledu na muže. Jako žena jsem šťastná, že mám dělohu a dokonce díky kurzu i vím, jak ji mohu využívat v každodenním životě.
(Seminář Probuzení ženy, říjen 2010) "

Jana Martochová více referencí



Tipy a novinky pro akční maminky




2009 - 2019 © Dominika Špačková