Ideální zákazník. Existují návody, jak si ho definovat, jak ho najít.
A pak v reálu vidíte, co to dělá. Mají definovaného dokonalého ideálního zákazníka. Ten usměvavý, co vždy dodává podklady včas. Nikdy nepřibral a má skvělý střih vlasů a obroučky brýlí mu ladí s kapesníčkem v saku. K tomu je to ekolog.
Pak ticho.
Pak hromada hnoje.
Pak zase ticho.
Teprve tady jsou ti reální klienti z masa a kostí.
Mají břicho nebo zadek.
Stylově nic moc.
Platí vám.
Nehažte klienty na hnůj.
Podívejte se na to, kdo z těch vašich reálných klientů drží v ruce poklad.
Třeba se spolu budeme muset prohrabat nějakou tou kopkou hnoje, nevadí. Ale rozhodně se dostaneme k pokladu. Někde mezi vašimi klienty je schovaný.
Místo toho se raději podívejme na to, jaké máte zákazníky, kteří vás živí. Kdo přináší nejvíce peněz? Za jaké služby? Jaká je u každého z nich ziskovost?
P.S.: Pojďme spolu najít poklad, který je někde mezi vašimi klienty schovaný.