Analýza klientské základny

V jedné z posledních analýz jsem viděla následující data:

1,7 % z celkového obratu za poslední 4 roky přineslo 20 % klientů. S ohledem na byznys model, strukturu a cenu služeb i celkový počet klientů vyplývá, že:

  1. Asi chybí jakýkoliv kvalifikační proces.
  2. Nemají nastavenou minimální hodnotu zakázky. Tedy ani nevědí, jaké zakázky jsou příliš malé a nevyplatí se.
  3. Velmi pravděpodobně chybí prémiové služby.

1,7 % obratu z 20 % klientů je natolik nízké číslo, že je to velmi složité vysvětlit klientům ve fázi námluv. Většinou to ukazuje na příliš mnoho jednorázových zakázek. A výsledek bývá takový, že firma maká a maká, ale na účtu není zisk.

Jak v tomto případě ze situace ven? Moje rada by byla:

Nastavte si minimální hodnotu zakázky, které přijímáte. Neznamená to nebrat menší klienty, ale mít pro sebe i pro ně stanoveno minimum, za které se vám vyplatí pracovat. Když na to nemají, tak se diskvalifikují sami a nebudete mít nespokojené klienty, pro které nic neuděláte.

Nemít tato data, nemohla bych poradit tak jednoznačně.

 

P.S.: Jak si stojí váš byznys? Pojďme se na něj společně podívat.

 

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu