Doplácejí nejlepší klienti na ty ostatní?

Nezřídka vidím, že klienti, kteří přinášejí podnikateli nejvyšší obrat, zároveň doplácejí na ty, kteří jsou malí. Není to výjimka.

Často mi i podnikatelé říkají, nene my máme lepší péči pro větší. Jenže o něco lepší péče pořád nemusí znamenat, že velcí doplácejí na malé. 

Jak se pozná, že doplácíte? 

Namodelujeme si situaci:

  • Malí klienti jako samostatný byznys a samostatné oddělení.
  • Velcí klienti taktéž. 
  • Na malých klientech je ziskovost záporná.
  • Na velkých ziskovost kladná.

Výsledek - ziskovost podprůměrná.

Ve stávajícím byznys modelu je to tak, že někteří klienti vám prostě nevydělají.

Jak z toho ven: 

P.S.: Pokud chcete mít jistotu, tak se ozvěte. Podíváme se na vaši klientskou základnu a najdeme řešení

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu