Miluji ne proto, že je jednoduchý, ale proto, že změny v pricingu se dají promítnou okamžitě a výsledky jsou vidět prakticky přes noc. Tedy pokud daná firma má nějaké obraty.
Pricing se dá dělat jednoduše s kalkulačkou.
Vezmu produkt, vezmu kalkulačku, přepočítám dopady a přecením - tedy nastavím nové ceny. Vykomunikuji změnu cen. Tohle je nutný základ.
Dopad: navýšení zisku o procenta.
Pricing se dá ale dělat i sofistikovaněji:
Pro mě je skutečná magie v tom, že se spolu s cenami přenastavuji nové služby. Udělá se nová architektura služeb. Služby tak lépe vypadají pro klienty, lépe se komunikují, lépe se prodávají.
Dopad:
Klientům se lépe nakupuje. Těm, kdo prodávají, se se službami lépe pracuje. A v dlouhodobém horizontu to vede k nárůstu obratu o 30 % až 100%.
Kdo by to nechtěl?
P.S.: Jak společně s pricingem nastavit nové služby, které budou dávat smysl? Ukážu v rámci Cenotvorby služeb.