Hodinovka není cenotvorba. Je to nedostatek cenotvorby a poukazuje na to, že podnikatel k ní přistupuje jako zaměstnanec.
Hodinovka ovšem není špatná pokaždé a vždy. Hodí se v prvních dvou letech podnikání. A to právě z těch důvodů, kdy později už je to problém.
Pracujete všechny hodiny za konkrétní sazbu, takže nepracujete zdarma.
U začínajících podnikatelů/živnostníků je u naceňování velké téma právě v tom, že správně neodhadnou, kolik něco zabere času. Začínající podnikatel tak často množství času na zakázku podcení, a pak pracuje za méně, než by to bylo při hodinovce.
Později už hodinovka brání v tom, aby podnikatel hezky vydělal. Chce se to naučit nejprve naceňovat službu jako produkt, a později i value pricing.
Jako začínající podnikatel sice můžete fungovat s hodinovkou za menší peníze, protože chcete pracovat bezpečně a zároveň neprodělávat. Výhodou také je, že si osaháte, jak dlouho projekty trvají, a kolik by tedy měly stát.
A to už zase někdy příště probereme téma, jak se při cenotvorbě nezaseknout na hodinovce.
P.S.: Chcete už opustit hodinovku a nacenit své služby? Objednejte si pricing s Dominikou.