Cenotvorba: Hodinovka je vhodná pro první dva roky

Hodinovka není cenotvorba. Je to nedostatek cenotvorby a poukazuje na to, že podnikatel k ní přistupuje jako zaměstnanec.

Hodinovka ovšem není špatná pokaždé a vždy. Hodí se v prvních dvou letech podnikání. A to právě z těch důvodů, kdy později už je to problém

Pracujete všechny hodiny za konkrétní sazbu, takže nepracujete zdarma.

U začínajících podnikatelů/živnostníků je u naceňování velké téma právě v tom, že správně neodhadnou, kolik něco zabere času. Začínající podnikatel tak často množství času na zakázku podcení, a pak pracuje za méně, než by to bylo při hodinovce.

Později už hodinovka brání v tom, aby podnikatel hezky vydělal. Chce se to naučit nejprve naceňovat službu jako produkt, a později i value pricing. 

Jako začínající podnikatel sice můžete fungovat s hodinovkou za menší peníze, protože chcete pracovat bezpečně a zároveň neprodělávat. Výhodou také je, že si osaháte, jak dlouho projekty trvají, a kolik by tedy měly stát.

A to už zase někdy příště probereme téma, jak se při cenotvorbě nezaseknout na hodinovce.

 

P.S.: Chcete už opustit hodinovku a nacenit své služby? Objednejte si pricing s Dominikou.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu