Tohle je jedna z otázek, kterou na první konzultaci/workshopu řeším.
Někdy se maskuje za to, že jsou podnikatelé unavení, jindy za to, že neví kudy dál.
A pozor, neříkají to majitelé neúspěšných firem. Majitelé neúspěšných chtějí pokračovat. Prožívají sunk cost fallacy a nechtějí skončit. Chtějí z toho alespoň něco dostat.
Zatímco u úspěšných je to jinak.
Majitelé unavení nemají čas na strategický posun. Majitelé unavení, nebo přetížení. Zasekaní v operativě.
Většinou firmy s obratem 10 až 30 milionů korun. Majitel je rozjel a je zasekaný managementem.
Jsou tři různí majitelé:
Mezi těmito úrovněmi je nebetyčný rozdíl. I když jsou všichni majitelé firem, tak si mezi sebou nerozumí. Mají jiné cíle, jiné představy, jiné prostředky.
Typicky je to tak, že první majitel se firmou vyčerpá a prodá ji dál majiteli škálovači. Majitel škálovač firmu koupí, aby ji upravil finančně, upravil byznys model a škáluje, aby ji prodal majiteli investorovi s velkým kapitálem a schopností maximalizovat celou firmu.
Když za mnou majitel přijde s otázkou: Máme pokračovat nebo ne? Je často v úrovni 1, potřebuje přesun do dvojky nebo trojky. Potřebuje se naučit škálovat a nebýt úzkým hrdlem podniku.
A tady nastupuji já.
Jsem od toho, abych ho tím přerodem provedla. Z majitele přetíženého na majitele investora, který hledá příležitosti nebo na majitele škálovače.
Tento přerod často trvá tři roky (někdy jen rok, a jindy 4).
P.S.: Jaký typ podnikatele jste? POtřebujete se posunout do dalšího levelu? Pomůžu vám.