Co vidíte, když se podíváte na svoji klientskou základnu?

Klientská základna. Základ toho, kdo vás živí. 

Schválně se podívejte na dvě čísla: 

  • Kolik klientů máte v top 20 % z celkového počtu? 
  • Kolik klientů máte v bottom 20% z celkového počtu? 

V obou výsledcích bude přibližně stejný počet klientů. To zajímavé začíná, až když přidáme další čísla.

  • Kolik obratu přinese top 20 %? 
  • A kolik obratu přinese bottom 20 %? 

Moje otázka k zamyšlení je: 

  • Kolik času a péče věnujete top 20 %, a kolik času a péče věnujete bottom 20 %?
  • Kolik času a energie věnujete do rozvoje nových produktů? Kolik času a energie věnujete na zlepšení služeb? 
  • Odpovídá to spíše počtu klientů - tedy péče o obojí je zhruba stejná? Nebo to odpovídá obratu, tedy péče o top 20% zabere mnohem více času? 
  • Když si představíme, že průměrně první skupina přinese obrat 70 až 80 %
  • A druhá skupina přinese obrat 4 až 7 %? 

Nestává se náhodou, že péče i marketing jsou zaměřeny na spodních 20 %? A nedoplácí tak nejlepší klienti na ty nejmenší? 

 

P.S.: Chcete pomoci rozebrat vaši klientskou základnu a zaměřit své síly na to podstatné v byznysu? Objednejte si byznys konzultaci.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu