4krát vyšší cena

Jak je možné, že u konkurence nakoupili za 4x vyšší hodinovku než mám já? A při tom mi řekli, že moje služby už jsou drahé? 

A o koho se jednalo? 

No, známý člověk, pořád je někde v TV, napsal několik knih. Je absolutně nejdražší, ty jeho ceny jsou až nechutně vysoké, ale stejně mu tam lidi chodí. 

Takže si charguje celebritní feečko.

A vaše ceny jsou jak vysoké? Oproti těm nejdražším na trhu?

"Jinak jsem tak na dvojnásobku  toho, co je na trhu průměr."

Klienti jsou jinak se službami spokojeni? 

"No ano. Vrací se. Jen u téhle zakázky prostě nechápu, proč si nevzali mě, když říkali, že jsem drahý a pak zaplatili celebritě minimálně 4x více."

Faktorů může být celá řada: lépe sedící nabídka, lepší komunikace, lepší prodejní strategie, lepší fit. 

Když tahle témata dám stranou, je tu ještě jedna věc. Cenový strop. Protože tady fakturace probíhá hodinovkou, tak se nám objevil zásadní problém. Každý obor, má nějaký cenový strop, za který nelze jít, protože klienti pak nenakupují. Takovou cenu považují za nehoráznou. A to, i když ví, že dostávají výrazně lepší službu. 

Jenže pak nakoupí někde jinde. U místní celebrity. Za cenu mnohonásobně vyšší než je cenový strop. Na celebrity cenový strop neplatí. U nich je naopak nedůvěryhodné, pokud berou sazbu, která je jinak na trhu běžná. Lidem v hlavě běží: To přece není možné, aby byl tak levný. Tam musí být problém. 

Celebrita má tedy celebritní feečko, a tam cenový strop funguje jinak. Cenový strop pro celebritu neplatí. U celebrity platíte za to, že si na vás ta celebrita vůbec našla čas. A protože je tam mnoho zájemců, cena může růst velmi brutálně nahoru. 

Navíc čím dál je celebritní feečko od cenového stropu, tím je to z pohledu klienta lepší. Podporuje to pocit exkluzivity. Když je hodinovka u celebrity blízko běžné sazbě, je to podezřelé. 

Nevýhody pro běžné smrtelníky s vynikající prací jsou jednoznačné. Tu hodinovku prostě nepřekonáte jednoduše. Leda, že byste byli celebrita. Nebo alespoň místní celebrita. 

 

P.S.: Jaký je váš cenový strop? Nastavme vaše ceny společně.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu