Konzultanti jako já pořád mluví o tom, že udělají analýzu, například analýzu značky, analýzu klientů, analýzu cen.
Skutečně ji jako podnikatelé potřebujete?
Většinou když najmete konzultanta, tak máte nějaké téma a chcete řešení. Nechcete analýzu jako třicetistránkový dokument, který obsahuje 158 identifikovaných problémů.
Takovou analýzu nepotřebujete.
Je vám k ničemu. Nevyřeší ten hlavní problém, který potřebujete vyřešit a přidá 158 dalších.
Konzultant by neměl být jen analytik a zjistit problém. Problémy musí umět uspořádat a identifikovat jen ty, které se dotýkají toho, co potřebujete řešit a máte na to rozpočet.
Konzultant by měl strategicky proškrtat vše, co není klíčové, rozhodující. A následně by měl pomoci najít 1 až 3 iniciativy, které váš problém vyřeší.
Takže vy jako podnikatel/ka analýzu nepotřebujete. Ne tu 20 stánkovou. To konzultant se musí probrat stovkami dokumentů, aby vám odevzdal řešení, které se vleze na 2 stránky a cíleně adresuje váš problém.
P.S.: Podnikání nepostupuje podle vašich představ? Kde je ten hlavní zakopaný pes? Objednejte si konzultační call - během dvou hodin se pořádně ponoříme do vašich problémů a navrhnu řešení.