Budu se specializovat

Budu se specializovat, řekl si. Budu dodávat jen tu nejlepší kvalitu. Nechci už pracovat s těmi, co to neocení.

Ze zahraničí pojal myšlenku specializace. Specializace na klientelu, která ocení kvalitu. Odstříhnul levnější produkty. Jenže ono to nejede tak, jak by mělo. Klienti nekupují až tak.

Klienty můžeme rozdělit:

  • jedni jdou po ceně a ty nikdy nebude zajímat kvalita
  • jedni by ideálně chtěli tu kvalitu, ale nemají na ni, a pak volí střed
  • jedni chtějí jen kvalitu a jsou ochotni si to zaplatit.

Jen si srovnejte HDPčka

  • 281 miliard USD (ČR)
  • 23, 32 bilionů USD (USA)

USA je 100x větší trh než Česká republika. Co do písmenka funguje tam, prostě ne vždy lze převzít do ČR. To platí o specializaci.

Tam, kde se v USA můžete specializovat na velmi úzký segment, v ČR musíte být rozkročeni šířeji.

Pokud v USA najdete cca 10 000 subjektů, co od vás mohou koupit, v ČR to pravděpodobně bude 30x - 100x méně. (Podle toho, jak budete počítat). Takže místo 10 000, máte 100 nebo 300 v ČR.

Tím se notně snižují šance na to, abyste se dobře uživili a mohli si klienty “vybírat” . Řešení je vždycky více. V tomto případě však stačilo rozšířit i produkty pro ostatní skupiny. 

 

P.S.: Potřebujete poradit se složením produktového portfolia? Ozvěte se.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu