Spolupráce s dalším klientem skončila. Zase jim chybí rozpočet!
Takto poznám, že “profík” vlastně neumí dobře postavit svoji službu. Pokud klientovi v půlce projektu dojdou peníze, je to otázka profíka, který službu vytvořil.
Často je s tím spojeno to, že služba je vlastně pro určité klienty příliš “velká”. Je tam spoustu “fičurek”, které klient nevyužije a zároveň mu bohužel vyčerpají rozpočet, takže se služba nedokončí.
Někdy je to samozřejmě tím, že klient si špatně připravil rozpočet. Ale pokud takto nedokončí službu více klientů, je pro tento typ klientů služba prostě špatně nadimenzovaná.
Chybí tu služba “oholená až na dřeň”.
Někdy ti profíci bojují s tím, že chtějí dodávat to “nejlepší”. Tu nejsilnější variantu, kterou mohou dodat. Tu, která je nejnadupanější.
Jenže pro klienta to to nejlepší být nemusí. Pro něj třeba kvůli rozpočtu, nebo časové dotaci pro začátek může jako nejlepší být služba, která je oholená na dřeň a dodá poloviční (nikoli polovičatý) výsledek.
P.S.: Potřebujete architekturu služeb pro neprůstřelné ceny? Jsem tu pro vás ke splnění tohoto cíle.