Cenu si vypočítali dobře, správně započítali náklady a postavili službu, která dává smysl. Vše, jak má být. Jenže služba se neprodává.
Každá cena se totiž pohybuje v nějakém kontextu a kontext v tomto případě byl, že jejich cena byť lepší služby byla 3x - 4x vyšší než nejdražší služby na trhu.
Sem tam službu prodali. Klienti ovšem odcházeli nespokojení.
Jaká bývají nastavená klientská očekávání?
I když podnikatel má jasně daná pravidla, co ve službě bude nebo nebude. I když má dobře popsaná pravidla. I když si to na začátku vysvětlili, co bude a nebude. Takto vysoko nastavenou cenou nastavují očekávání klientů velmi vysoko. Klient má pocit, co by asi tak měl dostat a v tomto případě jasně cítí, že to nedostal.
Prakticky tak pokaždé v klientových očích selžou.
Ano je to iracionální. Jenže ty pocity jsou silnější než racio.
Vždycky stojí za to pracovat s kontextem, v jakém se cena pohybuje. Jaké jsou ceny na trhu. A pokud chceme jít výrazně výše, než je na trhu zvykem, musí se na to postupně a pomalu.
P.S.: Máte skvěle vymyšlenou službu, ale tápete s nastavením ceny? Naučte se se mnou nastavit ceny tak, abyste získali nové klienty, diskvalifikovali ty problematické, a vydělávali tolik, kolik si zasloužíte.