Cenotvorba: K bankrotu jistým krokem po kapkách

Když si špatně firma nebo živnostník spočítají ceny. 

U živnostníka je riziko jiné než u firmy, když si cenu počítá bez vstupních dat, tak prostě vydělává málo. Nebo si nevydělá ani na výplatu. A protože vlastně nehrozí nic zásadního, živnostník si může dovolit pracovat při cenotvorbě s malým množstvím dat.

Taková firma s 10 zaměstnanci, to už je zajímavější pohádka. Nízká cena, s malou marží a hrozí ztráta. Příliš vysoká cena a hrozí odliv klientely

U firmy musíte živit šelmostroj a pokud nejsou dostatečné obraty s dostatečnou marží, v dostatečné míře, tak v lepším případě nevyděláte. Někdy ani nejde poznat na první pohled, že firmu dotujete. Obraty dobrý, marže nízká a tak prostě vyrábíte, až začnete mít hluboko do kapsy, začnou se zpožďovat výplaty, není na zaplacení některých věcí. A majitel se diví “proč”, vždyť jsme to stejné dělali dříve a fungovalo to a najednou hrozí bankrot! 

Po kapkách postupovali pomalu ke krachu. Zakázkami s malou marží a velkým obratem.

Takto jsem pozorovala pád jedné firmy s 500 miliony obratu. Nastoupil nový majitel, a aby získal zakázky, prodával pod cenou. Zaměstnanci mu říkali, že to finančně nedává smysl, ale on si nenechal poradit. Na to, aby se dostali do likvidace, stačily tři roky. 

Pricing na byznys konzultacích dělám právě tak, abychom se tomuto riziku vyhnuli. 

 

PS: Můj pricing sice něco stojí, peníze investované se vám vrátí rychle. Někdy do měsíce, někdy do tří. Vrátí se ovšem vždycky. Takový je pricing s Dominikou.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2023
dominika@maminkatelky.cz
twitterfacebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu