Pricing je jako magie. Kouzelné lektvary potřebují ingredience.

Když klient řekne: “Nemám čas vám dodat náklady a celkové příjmy a už vůbec ne prodeje jednotlivých výrobků. Však jde jen o jednu cenu jednoho výrobku. Na tom nic není.”

Práce s cenou (Pricing) je zajisté magie. Z chaosu vytvářím řád. Proberu hromadu dat a jako králíka z klobouku vytáhnu krásně zabalenou cenu.

Výsledek vypadá jednoduše, výsledná cena, použitelná na trhu, je prostě jen číslo.

Každý kouzelník, který vytváří lektvar, potřebuje ingredience. A moje ingredience pro stanovení správné ceny jsou například tyto:

  1. znát celkovou nákladovost
  2. znát všechny produkty/služby a to, jak jsou mezi sebou provázány
  3. znát kolik se čeho v poslední době prodávalo a také sezónnost jednotlivých produktů
  4. znát jaké jsou marže na jednotlivých produktech či službách
  5. znát vývoj cen na trhu
  6. znát ceny a výhody konkurence.
  7. znát pozicování tohoto produktu na trhu

Celkově to chce sesbírat data z mnoha oblastí. Pak už jen sednu a cenu nastavím.

Takže ano, cenovou magii udělám. A jako druid z Asterixe a Oblelixe namíchám správný nápoj síly, kterým porazíte konkurenci. Potřebuji k tomu jen ty správné ingredience.

Tolik z mojí byznys konzultace. Jak si cenu počítáte vy? Jaké jsou všechny aspekty ceny, které při změně cen zohledňujete?

Sdílet:

Copyright 2022
dominika@maminkatelky.cz
arrow-circle-o-downtwitterfacebookenvelopelinkedinxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu