Chceme přidat produkty pro klienty, které nemáme v nabídce. Budou to věci menší a levnější. Tak, aby si je mohli koupit i lidi, co na nás nemají peníze. (už jsme z části i rozebírali i v článku: Potřebujeme více klientů)
Přemýšlím, jak to byznysově dává smysl. Nerada totiž vidím, že někdo začne ředit svoji nabídku směrem dolů k levnějším produktům, pokud jeho cílovka už tak kupuje dražší věci. Nevede to k dobrým výsledkům.
A tak se ptám:
“A na základě čeho se tak rozhodujete?”
Protože máme drahé věci, tak si myslíme, že bychom měli více zákazníků, když budeme prodávat menší a levnější věci.
“Takže to nevychází z konkrétních dat. Spíše je to nápad. A podívali jste se pořádně na vaši klientskou základnu? Jestli naplníte skutečné potřeby klientů, nebo potřeby svoje?”
Nakonec jsme udělali analýzu klientské základny a hloubkové rozhovory s vytipovanými klienty. U tohoto klienta jsme nové produkty nepřidali. Měl prostor, tak vytvořil novou značku a svoje produkty už neředil těmi levnými. Reakce od klientů ho přesvědčily, že tudy cesta nepovede.
P.S.: Nedělejte ukvapená rozhodnutí. A pokud si nejste jistí, můžeme se na složení produktů a cenovou politiku podívat v rámci pricingu.