Nekupují to. Prý je to drahé

Nekupují to. Prý je to drahé.

Když takto reagují na vaše produkty. Nemusí to nutně být o tom, že jste drazí

Cena typicky musí být složena ze 4 částí: 

  • náklady
  • hodnota jakou klient dostane
  • referenční ceny (ceny, se kterými srovnává)
  • jak hodnotu komunikujeme a jak ji klient vnímá nebo taky unikátnost nabídky

Takže pokud chcete změnit, jak vaše ceny vnímají, dá se pracovat s referenčními cenami. Tedy vedle vaší ceny, postavíte něco dražšího. 

Vysvětlím to třeba na příkladu Magnesie, která běžně stojí okolo 17 Kč. Magnesia, která má více magnesia, stojí ještě více. V boji proti ostatním vodám je drahá. Jenže kdybyste ji prodávali naživo, tak ji postavíte vedle drahých doplňků a řeknete, hele tady ty doplňky jsou dražší.

Můj příklad není dokonalý. Je to jen ukázka toho, jak o ceně uvažovat, když klienti nekupují

Změnit referenční rámec, aby klient nesrovnával jen s tím, co zná, ale aby srovnával s tím,  co je na trhu.

P.S.: Nevíte si rady, jak změnit referenční rámec? Můžeme se podívat konkrétně na vaše podnikání společně.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu