Nekupují to. Prý je to drahé.
Když takto reagují na vaše produkty. Nemusí to nutně být o tom, že jste drazí.
Cena typicky musí být složena ze 4 částí:
Takže pokud chcete změnit, jak vaše ceny vnímají, dá se pracovat s referenčními cenami. Tedy vedle vaší ceny, postavíte něco dražšího.
Vysvětlím to třeba na příkladu Magnesie, která běžně stojí okolo 17 Kč. Magnesia, která má více magnesia, stojí ještě více. V boji proti ostatním vodám je drahá. Jenže kdybyste ji prodávali naživo, tak ji postavíte vedle drahých doplňků a řeknete, hele tady ty doplňky jsou dražší.
Můj příklad není dokonalý. Je to jen ukázka toho, jak o ceně uvažovat, když klienti nekupují.
Změnit referenční rámec, aby klient nesrovnával jen s tím, co zná, ale aby srovnával s tím, co je na trhu.
P.S.: Nevíte si rady, jak změnit referenční rámec? Můžeme se podívat konkrétně na vaše podnikání společně.