Mikrofirma nedá levné produkty

Vlastně jsem zatím nikdy neviděla mikrofirmu, která by vystřihla fungující byznys snahou prodávat nejlevnější věci.

Prostě firma, kde 2 majitelé udělají 30 milionů korun obratu, ale každý si vyplatí měsíčně jen 20 000 korun, není žádná hitparáda.

Většinou je to unavené neštěstí

Není z čeho platit tým. Nejsou peníze na marketing, nebo se do něj dají všechny. Není čas na to se nadechnout. Není čas na to dělat racionální rozhodnutí. A při tom to riziko, které si nesou, je obrovské.

U této zakázky jsme se na dalších krocích nedohodli. Vypracovala jsem plán, co s tím, kudy se vydat, takže kroky mají. Jenže jsou tu zásadní 2 věcí:

  1. Nejdříve se musí upravit ziskovost. Tady je efektivnější externí CFO (třeba takový Václav Nedvídek)
  2. Majitelé jsou natolik zajetí v kolejích, že nevidí jinou cestu než prodávat ještě více za ještě méně. Toto je něco, co nedoporučuji, a zároveň ani neumím. A nepovedlo se mi ukázat tu druhou cestu - dráž a s vyšším ziskem a menšími objemy. 

Takto to dělám s více než polovinou těch, co mě osloví. Po úvodním workshopu mě buď nepotřebují, protože jsme problém vyřešili. Nebo nejsem ta pravá, kdo by situaci měl řešit. Nebo jen nenastal ve firmě pravý čas na změny.

Hezky vidím, kde můžu nejvíce prospět a kde ne. 

 

P.S.: V jaké fázi podnikání jste vy? Už jste dospěli do fáze, kdy potřebujete firmu posunout o level výš? Ozvěte se mi.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu