V Čechách mi chybí profíci.
Škáluji mikro firmy. Je to sakra těžká disciplína. Jednak nemají zdroje. Prostě nemají 500 000 na branding. Není 600 000 na inhouse markeťáka. Nějak to musí slepit. Nějak to musí poskládat, aby to posunuli.
Mají všechny povinnosti velké firmy, a jako hlavní palivo pálí entuziasmus majitele. Na něm to stojí a padá.
Když chtějí delegovat, stojí před velkým dilematem. Nemají rozpočet, a tak berou juniory, ale ti zase nedělají dobrou práci, takže nerostou dopředu.
Já mám o to těžší úkol, najít ji vhodné spolupracovníky, ale většina z těch dobrých potřebuje rozpočet, a vlastně dělá jen firmy nad 20 milionů obratu.
Jiní by zase rádi pro malé něco udělali, ale neumí svoji skvělou službu oholit na dřeň, aby udělali klíčové věci, které je posunou.
Moc by mi pomohlo, kdyby profíci měli svoje služby rozdělené podle toho, pro jak velkou firmu jsou. Když to ovšem s profíkama konzultuji, tak ti mi řeknou, že jinak se to nedá dělat. (čest výjimkám) Že musí být všechno tohle.
Když se těm malým zavede něco velkého, co pak nemohou spravovat, nejde jim to, nemají na to lidi, tak jim to nepomůže.
Když máte malé podnikatele, tak jim ani nepomůže, že je odkážete na nějaký kurz, aby se to naučili, stejně se to nenaučí. Nebudou na to mít čas. Všechno stojí jen na nich.
Chce to prostě službu, která jim dodá mikro výsledek. Nedodá jim to v té kvalitě, v jaké by se profíkovi líbilo. Když má na rok rozpočet na marketing 200 000, tak si prostě nemůže 150 000 vzít jen správa instagramu.
Ten malý podnikatel zároveň nepotřebuje nějakou mega analýzu. Potřebuje rychlé zhodnocení, a jen jednu věc, na kterou se bude soustředit, kterou bude dělat, aby se byznys posunul.
Stačí jen jedna věc, kterou bude dělat. Ano profík mu řekne, že nedělá to všechno, co by se mělo. Podnikatel to ví taky. Profík vysvětlí, že toto je ten první krok. Profík ovšem musí umět říci - hele toto se ve vaší velikosti nevyplatí. Tady zaplaťte 50 000 za jedno natáčení, budete mít z toho 50 instastories, to vám ten kanál posune nahoru a mezitím tam budete dávat tu grafiku, co máte. Toto dělejte tak dlouho dokud se nedostanete na tolik a tolik sledujících a zavoláme si za 3 měsíce vyhodnotíme, co se posunulo.
Profík prostě nemůže říci, dejme do toho 400 000, aby to vůbec něco dělalo. A já pak vidím, jak majitel vyčerpal všechny peníze jen na toto. A nemá na věci, které by mu přinesly klienty.
P.S.: Potřebujete najít jednu základní věc, která vás posune dál a zároveň jste se mohli soustředit na běžnou agendu podnikání? Pojďme objevit nevyužitý potenciál.