Je to bída, co vám mám povídat!

“Klienti nechodí, je jich míň. Prostě nemají peníze.”

Jsem v kavárně, kam jsem před sedmi/osmi lety chodila s dítětem po školce na kafe. 

“Takže chodí mnohem méně než dříve?” ptám se.

“No to ano. Dnes tu mám hodně lidí a to jsou plné jen tři stoly.
Prostě nemají peníze.”

Paní říká, že možná nepřežijí zimu, a že se těší, až bude bydlet mimo Prahu. 

Ta kavárna ovšem nekrachuje kvůli tomu, že “lidi nemají peníze”. 

Ono se v ní nic nezměnilo. Jsou to dorty, které byly vynikající před 20 lety. Před deseti lety průměr, dnes podprůměr.

Změnil se trh a majitelka si toho nevšimla. Sem už člověk prostě nemá důvod znovu přijít. A tady je ten problém

Při stavbě ceny máme 4 aspekty, na které myslíme: 

  1. Náklady
  2. Cenový kontext, ve kterém se cena pohybuje
  3. Celková strategie firmy
  4. Hodnota, kterou klientovi přináší

Změnil se kontext. Konkurence je lepší. A zároveň kontext změnil to, co lidé považují za hodnotu. Hodnota dnes na trhu je něco výjimečně dobrého.

 

P.S.: Ustrnuli jste v době před 10 lety? Potřebujete, aby se někdo podíval na váš byznys z jiné perspektivy? Zavolejte

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu