Skupina experimentátorů prodává nápoj za cenu 1,89 dolaru a druhé skupině prodává nápoj se slevou za 0,89 dolaru.
Chtějí totiž vědět, kdo po podání nápoje dá vyšší výkon.
Studie se jmenuje: Placebo Effects of Marketing Actions: Consumers May Get What they Pay For. Dělal ji oblíbený Dan Ariely.
Výsledek?
První skupina, která musela zaplatit plnou cenu, prostě podala lepší výkon. Druhá se slevou, měla výkon o dost menší.
Sleva, kterou dostanou například vaši zákazníci může znamenat, že si z produktu odnesou méně benefitů než skupina, která platí plnou cenu.
Myslete na to, když zvažujete dávat slevy. Smutné, že se nevyplatí vám a ani klientům, kterým prokazujete medvědí službu.
Nebo se ozvěte a cenovou strategii nastavíme tak, aby byla s tímto výzkumem v souladu a nepodřezávali jste si pod sebou větev.