Dostanou jen to, za co si zaplatí

Skupina experimentátorů prodává nápoj za cenu 1,89 dolaru a druhé skupině prodává nápoj se slevou za 0,89 dolaru.

Chtějí totiž vědět, kdo po podání nápoje dá vyšší výkon.

Studie se jmenuje: Placebo Effects of Marketing Actions: Consumers May Get What they Pay For. Dělal ji oblíbený Dan Ariely. 

Výsledek? 

První skupina, která musela zaplatit plnou cenu, prostě podala lepší výkon. Druhá se slevou, měla výkon o dost menší. 

Sleva, kterou dostanou například vaši zákazníci může znamenat, že si z produktu odnesou méně benefitů než skupina, která platí plnou cenu. 

Myslete na to, když zvažujete dávat slevy. Smutné, že se nevyplatí vám a ani klientům, kterým prokazujete medvědí službu. 

Nebo se ozvěte a cenovou strategii nastavíme tak, aby byla s tímto výzkumem v souladu a nepodřezávali jste si pod sebou větev.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu