Model předplatného se nedá nastavit jen tak. Úspěch stojí na tom, jak správně se ta služba nastaví. Jestli je zajímavá pro klienty. Jestli ji vnímají jako výhodnější než jiné možnosti. A zároveň, jak se klientům představí.
Například u péče o zuby jsme udělali nejprve minipředplatné, kde si klienti platili za to, že dostanou kartáčky a pasty na zuby, které jim chodily, co tři měsíce a zároveň jednou za půl roku jim zubní klinika zavolala a domluvila přednostní termín na dentální hygienu.
Zvedl se tak počet lidí, kteří na dentální hygienu chodili 2x za rok. Jen proto, že jim někdo zavolal a objednal je.
Jenže tím to nekončilo. Po nějaké době byl připraven upsell, rovnou na předplatné, ve kterém byly dentální hygieny předplaceny. Takže klienti zaplatili za hygienu dopředu i z toho důvodu, že nemuseli myslet na to, že se mají sami objednávat.
Než jsem majitele kliniky přesvědčila, že nastavení bude fungovat, trvalo to rok.
Po týdnu, kdy nabízeli první verzi, byli překvapení, že 30 % lidí si tuto variantu rovnou vezme. Byla to správně udělaná 'Architektura služeb'.
A po delší době se sám o sobě změnil byznys model tak, že většina lidí, co kliniku využívá, tak jsou na předplatném. Firma tak filtruje klientelu, která o péči má zájem a díky nevýhodné nabídce jednorázové hygieny jim sami odpadají problémoví klienti, kteří neustále rušili a přesouvali schůzky atd.
Předplatné bude fungovat i u vás, když ho dobře nastavíme.
P.S.: Chcete i u vás nastavit předplatné tak, aby fungovalo? Objednejte si ARCHITEKTURU SLUŽEB.