Abychom se dokázali zbavit hodinovky a začali používat například subscription model (model předplatného), nedá se pracovat jen s cenou samotnou.
Pokud totiž navrhneme například právníkovi, že má dělat služby využívající subscription model, tak řekne, že to dávno nefunguje. Podle něj tento model fungoval dřív, protože dnes už mu klienti prostě nechtějí platit měsíční feečko, které stejně nevyužijí.
Klienti jsou v právu. Kdo by taky chtěl platit za nic. Za to, že si držím u někoho čas?
Proto taková cenotvorba nebude fungovat.
Musí se pracovat především s architekturou služeb, prodejním a marketingovým modelem.
Lidsky řečeno - musíme postavit takové služby, které si klienti chtějí platit, které jim dávají smysl, protože řeší jejich problémy. Budeme ovšem vycházet z toho, jací klienti už u nás kupují a co chybí té správné skupině klientů.
Nové služby postavíme do správné architektury služeb, naceníme, otestujeme, upravíme, otestujeme. Nastavíme správnou sales komunikaci, sales proces, upravíme marketing. Upravíme procesy tak, aby služba mohla být (pokud má být) škálovatelná. Službu nastavíme tak, aby ji lépe chápali jak zákazníci, tak členové týmu.
Změnit jen cenu, aniž by se udělaly předchozí kroky, nefunguje.
Takže pokud měnit na subsription model, je nutné skutečně upravit celý byznys model, protože jinak se to nebude prodávat, klientům to bude připadat zbytečné, nebo služba nebude fungovat.
P.S.: Myslíte, že máte svůj byznys připravený na subscription model, nebo naopak potřebujete ceny nastavit jinak? Objednejte si cenotvorbu.