Hodinovka: vyjednávání o ceně je složitější

Seriál hodinovka není cenotvorba.

Když prodáváte služby jako produkt a máte standardizovanou nabídku (A,B,C - kde C je nejdražší) a klient chce slevu na jeden z těch produktů stačí říci: 

“Tak pokud to potřebujete levněji, místo varianty B máme ještě variantu A. Uděláme to nejdůležitější, co potřebujete. Až se vám navýší rozpočet, doděláme zbytek.”

Nebo se můžete zeptat, jaké části té služby chtějí oželet. 

Když máte hodinovku a klient chce jednat o ceně, je to složitější.

Vy mu dáte časový odhad, včetně ceny. Když pak klient vysloví oblíbenou větu: “A nešlo by to udělat levněji?” Jste zase na začátku. 

Budete muset argumentovat, vysvětlovat. Nedokážete odhadnout, jestli to jen zkouší, nebo nemá dostatečný rozpočet. V prvním případě, když máte standardizovanou nabídku a klient opravdu něco potřebuje, tak si vybere službu ve správné cenové kategorii. 

 

P.S.: Chcete se zbavit hodinovky? Objednejte si cenotvorbu.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu