Seriál hodinovka není cenotvorba.
Když prodáváte služby jako produkt a máte standardizovanou nabídku (A,B,C - kde C je nejdražší) a klient chce slevu na jeden z těch produktů stačí říci:
“Tak pokud to potřebujete levněji, místo varianty B máme ještě variantu A. Uděláme to nejdůležitější, co potřebujete. Až se vám navýší rozpočet, doděláme zbytek.”
Nebo se můžete zeptat, jaké části té služby chtějí oželet.
Když máte hodinovku a klient chce jednat o ceně, je to složitější.
Vy mu dáte časový odhad, včetně ceny. Když pak klient vysloví oblíbenou větu: “A nešlo by to udělat levněji?” Jste zase na začátku.
Budete muset argumentovat, vysvětlovat. Nedokážete odhadnout, jestli to jen zkouší, nebo nemá dostatečný rozpočet. V prvním případě, když máte standardizovanou nabídku a klient opravdu něco potřebuje, tak si vybere službu ve správné cenové kategorii.
P.S.: Chcete se zbavit hodinovky? Objednejte si cenotvorbu.