Jak přesně víte, kdo vás živí?

Když se podíváte na svoji klientelu, kdo jsou ti, co vás živí? 

U mě na konzultacích často slyším tyto věty: 

„Dominiko, my víme, že si máme udělat analýzu klientely. To je v pohodě. My víme, jaké klienty chceme a kdo jsou ti praví.”

Jenže tam často hraje roli recency bias (kognitivní zkreslení, které upřednostňuje nedávné události před historickými).

Prostě s kým jste nejvíce v kontaktu, toho si pamatuje nejvíce.

Já tak jako tak klientům řeknu, že analýzu uděláme, protože ji potřebují ve vztahu k dalším rozhodnutím. 

A pak slyším kombinaci tři věcí

  1. No překvapilo nás, že mezi nejvíce platící klienty patří X,Y,Z.
  2. A taky nás překvapilo, kolik času nám vezme klientela, která nám celkově přispěje jen 10 % příjmů.
  3. Nevěděl jsem, že když pustíme tyto klienty, tak se finančně nic neděje, protože udělají jen 5 % obratu.

Z tohoto všeho vyplývají dvě důležité informace: 

  • Nepodceňujte sílu analýzy byznysu.
  • A opravdu znáte svoji klientelu, která vás živí?

P.S.: Potřebujete udělat analýzu svého byznysu. Objednejte si audit u Dominiky.

Sdílet:

Copyright 2023
dominika@maminkatelky.cz
arrow-circle-o-downtwitterfacebookenvelopelinkedinxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu