Firmy nekrachují, protože mají peníze. Krachují, protože peníze nemají. Je to jasné jako facka, takhle z nadhledu.
Ovšem pokud se majitel firmy v nepříznivé situaci nachází, je to pro něj nepřehledná situace. Peníze nejsou a on se snaží firmu udržet ze všech sil. Někdy to trvá řadu let.
Majiteli nejde do situace nahlédnout, protože je zasekaný operativou.
V takové situaci, kdy dva roky vidíte, že to jde z kopce a nejde to narovnat, je jediná dobrá strategie, kterou jsem se naučila od Sir Richarda Bransona.
Firmu výrazně zmenšit tak, aby poptávka byla vyšší než nabídka.
Richard Branson ve své knize říkal, že když dělali Virgin colu a nedokázali prorazit oproti Cole a Pepsi, tak udělal, co v takové situaci dělají vždycky.
Zmenší firmu.
Je to věc, která bolí, ale je to jediná cesta, jak firmu udržet.
Ovšem spousta podnikatelů to nechce udělat, protože si myslí, že to něco říká o jejich sebehodnotě.
Jste člověk, který dokáže svoji firmu za cenu přežití zmenšit?
P.S.: Řešíte problém s firmou a potřebujete se poradit? Objednejte si byznys audit u Dominiky.