Kolik vydělávají moji klienti? To neřešte. Koukněte na mě!

V minulém článku jsme se podívali na to, kolik který byznys guru vydělává a proč se tím vlastně chlubí. Teď se pojďme podívat na, kolik vydělávají klienti těchto guru.

Víme, že byznysu guruové prodávají návod na to, jak vydělat miliony. A jako techniku používají obrázek, kolik vydělávají oni sami. Je to metoda osvědčená a zkrátka prodává. Tak proč ji nevyužít. O funkčnosti návodu pro různé byznys modely se budeme bavit jindy.

Kdo by taky nechtěl hned vydělávat miliony? 

Právě na toto publikum guru cílí. Na publikum, které uvěří, že dosáhne stejného - stejného obnosu peněz, stejného krásného života a samozřejmě to nedá moc práce. Stačí pracovat jen pár hodin týdně. 

Pokud ale chcete posunout podnikání, je strašně důležité se zaměřit na úplně jinou otázku. Takovou, která vám ukáže skutečné kompetence takového lektora (v dalších článcích si ukážeme rozdíl mezi podnikatelským guru a podnikatelským konzultantem).

Když si chcete prověřit, jestli něco takového bude pro vás, zaměřte se na otázku, kolik peněz dokázal tento konzultant nebo guru vydělat jiným.

Uvidíte zajímavé vzorce.

Kdo vydělává víc?

Podnikatelský guru na svém webu píše, že vydělal 10 milionů korun. Jeho následovník, kterého všude promuje, ukazuje, jak už po první kampani vydělal půl milionu korun a na konci roku už dosáhl na 1,5 milion korun.  

Během relativně krátké doby tak většinou tito následovníci z úplné nuly dosáhnou rovnou na 2 miliony korun. 

Když je ale budete sledovat delší dobu, tak si všimnete jedné zajímavosti.

Hlavní guru vydělává vždycky nejvíce. Na svém webu ukazuje vždy nejvyšší částky. 

Až na výjimky nenajdete v podnikatelském Las Vegas nikoho, kdo by uměl vydělat více svým klientům než sobě.  Právě tohle je stejný princip jako v Las Vegas. Nejvíce vydělá majitel casina. Kdyby nevydělal nejvíce, tak by zkrachoval, protože by neměl z čeho vyplácet výhry, nebo výplaty zaměstnancům. 

Okamžitě se mi tam vkrádá otázka:

PROČ VYDĚLAL SOBĚ VÍCE NEŽ SVÉ KLIENTELE? 

Nápadů na odpovědi mám několik. Může jít o: 

  1. Letadlo - guru učí jeden postup, který pak prodává dalším. 
  2. Vydělává sobě - nezáleží mu tolik na tom, kolik vydělá klientům, ale hlavně na tom, kolik vydělá sobě.
  3. Guru pro začátečníky - umí pracovat jen se začínajícími podnikateli.

Rozeberme si teď jednu odpověď po druhé.

Může jít o letadlo

Systém tzv. letadla zažívalo svoji slávu hlavně v 90. letech a díky své jednoduchosti se vrací stejně jako retro oblečení i dnes. Funguje to jednoduše.

Guru má postup, který je zaručený a jasný a ten předá jinému podnikateli, který si ho vezme a použije na další duše ze svého okolí.

Protože ten postup je pro všechny stejný, tak pomalu ztrácí na účinnosti. A tím pádem nikdo nikdy nevydělá více než ten guru. A nemusí jít o letadlo v doslovném smyslu.

Jako příklad uvedu událost z roku 2020, kdy on-line svět zaplavila hromada dotazníků. Každý lektor se tak učil poznat svoji cílovou skupinu, získat na ně kontakty a získat další duše do svého portfolia. 

Jenže v jednu chvíli už bylo dotazníků tak moc, že se každému novému příjemci dotazníku dělalo nevolno. Proto také ztratily na síle a přestaly být efektivní (o ztrátě efektivity ještě budu mluvit).

Čím více lidí pak začne tuto techniku používat, tím menší dosah bude. A tím pádem guru vydělá více než žáci jednoduše proto, že byl před nimi. 

Může jít o práci se začínajícími podnikateli

Většina těchto guru je samo na začátku. Podnikají možná rok, dva a sami se učí. Před svým publikem mají dva roky náskok.

I z tohoto důvodu ale nemohou pomoci vydělat více, protože to neumí. Umí své svěřence posunout směrem tam, kde je on sám. 

Připomíná mi to angličtinářky z devadesátek - byly to většinou ruštinářky o pár lekcí dopředu. Nikdy vás nemůže dotáhnout na vyšší úroveň, než je ona sama, pokud nemáte jiné zdroje studia.

Může jít o vydělávání hodně peněz pro sebe 

Ne každému záleží na úspěchu klientů. Jsou na světě lidé sobečtí, kteří myslí jen na sebe. Neberou na sebe ani žádnou zodpovědnost, například za to, jaké výsledky mají jejich klienti. Na toto téma se vedou dlouhé diskuze, jak velkou mentor zodpovědnost má převzít za svoje klienty.

Názory se pohybují od plné zodpovědnosti až po nulovou. Ale pokud mentor říká, že nenese žádnou zodpovědnost za výsledky svého klienta, proč mu platit několik stovek tisíc za poradenství?

Do nepřijetí zodpovědnosti patří také to, že klientka zaplatí za program stovky tisíc korun, ono se jí to nepovede, ale guru prohlásí, že se málo otevřela bohatství. Nebo že nenásledovala návod. 

A neměl by právě takový konzultant vydělávat hodně? 

No pojďme do čísel. 

Konzultant může sám vydělávat okolo 10 milionů korun. Toto je strop, který u konzultantů vídám. Vydělat 10 milionů ročně v jedné osobě je už v České republice velice pěkný úspěch.

Konzultant ovšem může konzultovat firmu s obratem milion, 10 milionů nebo i 100 milionů korun. Nic mu nebrání, aby firmě (svým klientům) vydělal více než sobě. Umí také vyhodnotit, jestli se vám vyplatí práce s ním. 

Konzultant pracuje tak, aby se vám vrátily peníze, které do něj vložíte. Někdy se to vrátí v řádu týdnů, jindy v řádu měsíců. Protože byznys konzultanta platíte kvůli tomu, aby vám vydělal více peněz. Ne, aby z vás vytáhl peněz co nejvíce.  Správný konzultant nevydělává na vás, vydělává spolu s vámi

Proto hledejte někoho, kdo nejen umí vydělat sobě, ale má i klienty, kterým vydělal více než sobě. 

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu