U malých firem a solopodnikatelů není možné si vytvořit vlastní poptávku.
Poptávku lze vytvořit, když je hodně peněz a k tomu hodně času. Většinou je to pro velké firmy. Ty jsou schopny za pomocí extenzivních průzkumů trhu najít touhy a strachy, pro které vytvoří nový produkt. A následně jedou silné kampaně na to, aby poptávku na nový produkt vytvořily.
A ani jim se to někdy nepovede.
Takové Nestlé, gigant na českém trhu, uvádělo každoročně na trh mnoho úplně nových produktů. Stálo to peníze, vývoj, reklamy v TV a pak nastoupila armáda prodejců, která objížděla obchodníky a toto nové zboží se jim snažila procpat k pokladnám, aby ho lidé kupovali.
Vím to, protože jsem to dělala. Poslední produkt se jmenoval něco jako Swelteska. A ten zrovna neprošel.
Pro malého podnikatele (do 100 zaměstnanců) je prostě jednodušší sáhnout někam, kde ta poptávka už existuje a jen inovovat řešení, která se už nabízejí. Za která jsou lidé ochotni platit.
Je to rychlejší, jednodušší a vydělá to více peněz.
P.S.: Jak jste na tom s poptávkou? Jste se správným produktem na správném trhu? Jestli si nejste jistí, během konzultace s Dominikou to zjistíte.