Jsou klienti, kteří mi způsobují úzkost. Tedy většinou to ještě nejsou klienti, jsou ve vztahu potenciální klient.
Také to nejsou lidé, kteří jsou ve velkém mínusu, nebo procházejí náročným byznys obdobím. Tam je totiž jedna velká výhoda. Jsou to padlí andělé a netrpí žádnou začátečnickou arogancí, takže se spousta věcí dá spravit.
Nejsou to ani arogantní začátečníci. Ti sice dost možná narazí, ale nijak mě to netíží. Je to jejich život, jejich volba, jejich boj.
Úzkost mi způsobují milí a laskaví lidé, kteří se rozhodli dělat nějaký byznys, aby je to uživilo a navíc v oboru, ve kterém sami zatím moc nepracovali. A navíc bez kapitálu.
Vidím, co mají před sebou. Roky, než se jim podaří prodávat za rozumné peníze a uživí se. Další roky, kdy se to snaží zvednout. Pracují po nocích, den za dnem, udřou se. Cesta k totálnímu vyhoření a vyčerpání.
Prorazit dnes nejde jen tím, že něco nabídnu. Musím nabídnout něco unikátního, aby se to chytlo. Musím dokonale umět pricing, jinak to může dopadnout mínusem. Musím umět slušný marketing na sítích, nebo dobře dělat obchod.
Musím umět skvělou zákaznickou péči. A i když se to všechno naučím, ještě to neznamená, že se mi byznys rozjede. Skoro 20 let jsem živnostník, a dnes je to mnohem složitější než to bylo v roce 2004, kdy jsem začínala, nebo ve 2009, kdy jsem se školila na podnikatelskou poradkyni.
Po covidu, válce, při ekonomickém ochlazení byznys nepůjde lehce. Chce to umět se v konkurenci prosadit, ale být lepší než 80 % procent konkurence.
Tohle většina těch milých nápaditých lidí, kteří chtějí podnikat, nemá. Nedokáží být lepší než 80 % konkurence. Neprorazí, neudělají díru na trhu.
Dnešní doba si to žádá.
P.S.: Řešíte zapeklitou situaci? Zasekli jste se v podnikání na místě? Objednejte si call 1 na 1 s Dominikou.