Minule jsem psala, že hodinovka není cenotvorba. Ale zároveň je skvělá v prvních dvou letech podnikání.
Na účtování hodinovkou je nejsmutnější, že vás ohromně brzdí, a to ve dvou klíčových věcech:
Hodinovku sice můžete zvedat, ale ne do nekonečna. V určitý moment začnete být těmi, kdo jsou příliš drazí. A klienti nebudou chtít pokračovat v nákupech. Určitou dobu ještě můžete mít hodinovku 2x vyšší než je průměr, pouze pokud jste známí tím, že jste fakt dobří. A pokud jste fakt dobří a ještě k tomu jediní, tak můžete ještě o něco poporůst.
Ale ani za nejvyšší hodinovku neodpracujete více hodin, než kolik jste vzhůru, takže máte na výdělku strop.
Navíc hodinovka je příšerná v tom, že vás nenutí se zlepšovat a vylepšovat procesy. Protože, proč byste měli pracovat 20 hodin na tom, že zefektivníte proces u nejprodávanější služby, když pak za službu budete mít méně peněz.
Když tato služba bude mít fixní cenu a vy ji zefektivníte na polovinu a prodáváte za stejnou cenu, tak jste z této služby zdvojnásobili příjmy. A to se vyplatí.
Takže zatočte s hodinovkou.
P.S.: Nejste si jistí, jak opustit hodinovku? Využijte služby pricing s Dominikou.