Neplatící klienti musí dávat smysl

Před časem jsem psala, že každý rok mám jednoho charitativního klienta, kterého si sama vyberu. Dostala jsem otázku, proč to jako dělám? Není to moc investovaného času? Nebylo by lepší ho vložit do platících klientů? Nebylo by lepší jen poslat peníze na charitu a budovat svůj byznys?

Práce s “charitativním” klientem mi dává smysl. Dává mi to tyto tři věci: 

  1. Spasitelský syndrom držím na uzdě a neaplikuji ho na další klienty. Pro klienta, co chce škálovat nebo růst to chce jiný přístup. 

Spasitelský syndrom ovšem mám. Je to geneticky dáno. Moji rodiče by jinak nevychovali jako svoje čtvrté dítě někoho, kdo není jejich. Proto s ním pracuji tak, že ho držím na uzdě právě tím jedním případem ročně.

  1. Brutální tah na branku - Charitativní klienti, které jsem měla, vždy měli obrovský tah na branku. Jejich postoj byl: “Řekněte mi, co mám dělat  a já to udělám.”. To pak vidíte klienta s velkými problémy, který má 3x rychlejší výsledky než klient, který problémy nemá. Hraje tam totiž roli nutnost. Prostě jsou potřeba peníze na nájem. 
  2. Udržuje mě to v realitě. Někteří kolegové (nehledě na pohlaví) v mém oboru ztratí perspektivu. Vidí jen větší a větší peníze, a někdy přestanou chápat svoji klientelu, nebo klientelu svých klientů. Hodinovka 10 000,- není problém, zvýšíme to na 14 000,- a napereme to do těch lidí. 

Konzultant by měl mít dovednost chápat věci v kontextu. Měl by mít široký přehled, aby byznys klienta měl kam zasadit. A právě proto dělám i tuto “charitativní” práci. Tím, že vidím, co je možné u klientů s restrikcemi, tak výmluvy jinde pro mě nehrají roli. Udržuji si schopnost vidět cestu tam, kde nemusí být ihned viditelná. Vždycky se dají nacpat peníze do marketingu. A přinese to výsledky. Když nejsou, musíme hledat možnosti guerilla marketingu. Touhle dovedností pak obohatím platící klienty. 

Jak se udržujete ve střehu vy? Jak vám to pomáhá?

 

P.S.:  Potřebujete vyřešit důležitou otázku v podnikání?  Objednejte si konzultační call - během dvou hodin se pořádně ponoříme do vaší otázky a probereme ji.

Sdílet:

Copyright 2022
dominika@maminkatelky.cz
arrow-circle-o-downtwitterfacebookenvelopelinkedinxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu