Nespat kvůli klientovi?

“Dělají mi ze života peklo. Nespím, pořád mi to leží v žaludku. Nedá se jim nic vysvětlit. Mám chuť se na celý byznys vykašlat!” 

Zajímá mě, jestli to bylo poznat už na začátku. Jestli třeba na začátku vztahu s tímto klientem nebyla nějaká pochybnost. 

“Jo, měl jsem pocit, že to bude blbé a je to blbé. Ale byla to jen chvilka, jen řekl jednu větu, kterou si už nepamatuju. Měl jsem to poslouchat.”

“A byl to kvalifikovaný klient?”

Dostane se mi prázdného pohledu. 

“Identifikoval jste skutečnou potřebu klienta? Věděl jste, jaký je klientův rozpočet?”

“Když o tom tak přemýšlím, tak on si služby objednal, a tak jsem to zobchodoval. Nijak jsme se v tom nepitvali.” 

“A jaký máte proces kvalifikace?” 

Druhý prázdný pohled a já vím, že mluvím klingonsky nebo přinejmenším finsky. 

Nejsou všichni klienti pro vás a vy nejste pro všechny klienty. Proto potřebujete správný proces kvalifikace potenciální klientely (aka sadu otázek), které klientovi položíte a zjistíte, jestli si sednete. 

Správným procesem kvalifikace odfiltrujete klientelu pro kterou nejste ten pravý, a zároveň odfiltrujtete ty, kteří by byli problémoví (U jiných lidí problémoví být nemusí). 

Nastavte si kvalifikaci klientely, ať se vyhnete bezesným nocím. Započítejte kvalifikaci do cenotvorby a budete spát jako miminka.  

 

P.S.: Potřebujete správně nastavený proces kvalifikace? Můžeme se na to podívat spolu.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu