Pokud jsou ztráty při rozjezdu vyšší než milion

Na byznys konzultacích se občas objeví někdo, kdo místo konzultace o pricingu vlastně potřebuje zachránit zadek. 

Firma krachuje, je ve ztrátě. Jenže majitel o tom neví.

Existuje jeden vzorec: je-li ztráta ve firmě vyšší než milion, téměř vždy má majitel nulový přehled o svých financích. Když říkám nulový, tak je opravdu nulový: 

  1. Neví ani není schopen dohledat, kolik v průběhu let investoval a kolik by se mu mělo vrátit.
  2. Netuší, jaké jsou jeho měsíční náklady a jeho argument je, že pokaždé je to jinak. Každý měsíc se to mění. 
  3. Neví, kolik potřebuje za měsíc prodat, aby byl v černých číslech.
  4. Neví, jakou má na produktech marži.

Většinou, když stav věcí zjistím, tak mě šokuje, jak jsou majitelé v pohodě. Zatímco já vidím zoufalou situaci, ze které se budou hrabat dlouho, oni nebezpečí nevidí a čekají, až se to zlomí. 

Takto velkým ztrátám se dá vyhnout, pokud člověk neinvestuje do podnikání více než si může dovolit. Toto mám definováno jako jednu dovolenou v zahraničí. Pokud umíte Chorvatsko se třemi dětmi otočit za 30 000 Kč, je toto investice, kterou si můžete dovolit. Pokud naopak otočíte Maledivy za 300 000 Kč, je toto investovaná částka, kterou si můžete dovolit. U každé investice musíte počítat s tím, že nevyjde. 

 

P.S.: Potřebujete zhodnotit náklady a ziskovost? Nechte si udělat kompletní audit cen včetně revize služeb, nabídek, prodejních stránek a funnelů. Objednejte si pricing.

 

Sdílet:

Copyright 2022
dominika@maminkatelky.cz
arrow-circle-o-downtwitterfacebookenvelopelinkedinxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu