Prodávají životní styl

Když se pořádně podíváte pod pokličku guru Cassandrám, neuvidíte, že by prodávaly konkrétní dovednosti jako spočítejte si to, hlídejte si náklady, případně, že by dělaly anlalýzy.

Všimnete si něčeho jiného: 

  • Sedí u moře a říká: “Vy můžete taky.”
  • Jela na dovolenou za polární září a říká. “Naučím vás vydělat si tolik.” (přečtěte si článek, jak lákají na miliony)
  • Říká, že pracuje 3 hodiny týdně, protože více nemůže.

Nebo mluví o: 

  • tom, že koupila dům
  • volném čase
  • tom, jak si všechno užívá.

Prodávají svůj životní styl.

Ukazují jak jsou na dovolené, jak jsou šťastní a jak mají dokonalý život. Když se na to díváte, tak je to inspirativní. Tý jo, pracuje jen 3 hodiny a má na účtu několik milionů, to je pecka. Nebo jezdí na exotické dovolené, které si vy nemůžete koupit, protože platíte hypotéku. 

Na psychiku člověka tohle prostě působí. Chcete mít to, co nemáte a když vidíte, co mají ostatní, chcete to mít taky.

Vlastně je to tak trochu závist. Ne závist, kdy se jí zalykáte. Jde o drobnou závist, kdy si říkáte, jak to udělala? Já to chci taky. Tenhle pocit je velice mocný a nedá se mu jen tak ubránit, protože je to součást lidské přirozenosti.

Vzbudit zájem

FOMO, to je zkratka pro  Fear Of Missing Out - tedy strach, že o něco přijdeme - je jen ekvivalent téhož.

Marketing velmi rád FOMO používá. Protože když řeknete, že si lidé mohou něco koupit už jen týden, tak prostě znásobíte obrat. A to podnikatel chce a potřebuje. Chce, aby lidi nakupovali.

Guru to ví taky. Vědí, že když ve vás vzbudí pocit, já to chci taky, tak budete nadšeně nakupovat. Protože přece jen je ta poslední šance. Přece jen mám šanci na lepší život, tak ji nezahodím.

Všimněte si, že právě takto to pojmenovávají - ať už na webu, nebo v hovorech jeden na jednoho - je to tvoje příležitost, je to tvoje šance. Když do sebe nebudeš investovat teď, kdy to bude? Budeš to jen odkládat. Neodkládej to. 

Podněcují latentní touhu, která v nás všech je. Záměrně o ní mluví, aby vás dostali do stavu, kdy to nemůžete dostat z hlavy. Guru to dokázala a teď ukáže vám, jak takový život mít.

Vybrala jen vás?

Ještě lépe než v davu, tato metoda funguje jeden na jednoho. Když někdo dostane call zdarma se svojí guru a ta mu tohle řekne do telefonu, je téměř nemožné se tomu ubránit, protože říká, že jste to právě vy, kdo toho může dosáhnout. Právě vás si vybrala z celého toho několika tisícového davu. To znamená, že ve vás vidí potenciál, který nevidíte ani vy sami. 

Je to jako před vyhladovělým psem máchat kusem masa. Dostanete se do jakéhosi transu.

Tedy, klientky, které touto telefonickou masáží prošly, tak to jako trans popisovaly. Nechápaly, jak mohly naletět. Nechápaly, jak se to stalo. Ale prostě na to poslaly peníze a pak za dlouho zjistily, že nemají peníze a ani životní styl.

Guru totiž nemohou prodávat nic jiného než životní styl. Produkty s nafouknutými cenami by se neprodaly, když by to nekupovali klienti v transu. Mezi skutečnými profesionály z konkrétních oborů by po roce zkušeností nebyly za hvězdy. 

A pozor, neříkám, že každý, kdo používá prodej jen do určitého data, je guru. Zase je to legitimní marketingová akce. Pokud je silně navázána na to, že guru ukazuje svůj úžasný život, tak se mějte na pozoru. A vyčkávejte. 

Zjistěte si jména všech, co tím prošli, a dívejte se, kde je jejich byznys za rok, za dva. Pokud bude jeden úspěch na 10 neúspěchů, tak je něco špatně. A klidně se těch lidí zeptejte na to, co jim to dalo. Jaké z toho mají konkrétní výstupy.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu