Takto chráním svoje know-how

Nedávno jsem psala o tom, jak chráním svoje know-how, které veřejně sdílím v článcích, kurzech nebo, které je určeno jen pro konzultační klienty. Za základ ochrany považuji toto:

  1. Know-how, které je opravdu důležité (určené jen pro klienty)
  2. Název firmy
  3. Název projektu
  4. Know-how, které mám v kurzech
  5. PPT prezentace z kurzů 

Na radu Jindry Šulcové jde vždycky všechno na https://mytitle.com/. Celou řadu z těch věcí tvořím mnoho měsíců a nedává smysl, abych se takto nechránila. Nevystřelím je ze sebe.

A pak je tu otázka, jestli jdou věci chránit právně nebo nejdou. Jestli lze zaregistrovat ochrannou známku nebo nejde. 

Pokud nejde, tak cesta prevence je tato: 

  1. Zaregistruji všechny možné domény k danému projektu, včetně chybných a s pomlčkou, a to i když si nejsem jistá, že je opravdu budu používat. Těch necelých 200 Kč, které za doménu zaplatím, i když ji nebudu používat, pro mě nejsou problém. Eliminuje to inteligentní konkurenci. Pokud to myslí vážně, tak chce registrovat vlastní domény. 
  2. Napíšu testovací texty, neplatím za ně copywriterovi, protože jedna osoba zvládne kopírovat moje věci v řádu dnů, takže texty vytvořím sama, a nehraju si s nimi. Budou vykradeny, tak ať je vykradena jejich horší část. Tyto texty také nahraju na https://mytitle.com/, abych se v případě sporu měla čím obhájit.
  3. Po zveřejnění promuji, promuji a promuji, ať to co nejdříve vidí co nejvíce lidí. Abych byla vidět jako první. 
  4. Tajně doufám, že to nikoho nebude zajímat, ale většinou u dobrých nápadů je kopie na světě do 3 týdnů a u horších nápadů do tří měsíců. Na tom si alespoň ověřuji, jestli je to pecka nápad, nebo průměr. 
  5. Projekt nechám několik týdnů/měsíců běžet a začnu pracovat na textech. Mám většinou zpětnou vazbu na to, čemu čtenáři nerozumí, co je potřeba upravit, přepsat, lépe vysvětlit. Toto do nových a draze placených textů zahrnu. A pak jen nenápadně vytuněné texty vyměním. 

Nevýhodou je, že to zpomaluje moji práci. Že s věcmi mohu jít ven o několik dní/týdnů později, než jsou reálně hotovy a připraveny ke spuštění. 

Výhodou je, že pokud nápady a texty skutečně vykopírují, tak nemají v případě sporu proti mě šanci. Může to skončit soudem a zákazem činnosti, nebo takové mimosoudní vyrovnání ve výši několika set tisíc není špatné.

 

P.S.: Umíte něco opravdu dobře? A umíte to prodat? Moc ráda stojím za úspěchem druhých, pomůžu vám s byznysovou stránkou a vy se držte svého know-how. Objednejte si Konzultace s Dominikou.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu