Cenotvorba: Hodinovka má svůj strop

Každý obor má svoji průměrnou hodinovou sazbu. Sazbu, která je běžná. Pak má hodinovou sazbu pro nadprůměr. Pro ty lepší v oboru. No a pak je výjimečná. Pro ty, co jsou naprosto nejlepší.  

Absolutní výjimky, které jsou hodně vidět, mají svoji komunitu a mohou účtovat celebritní fíčko. Můžeme ale mluvit o jednom až dvou lidech z oboru.  

Abyste si vydělali o něco více než kolegové, tak prostě musíte mít lepší hodinovku.

Spousta klientů zcela iracionálně není ochotna dávat výrazně vyšší hodinovku, než je průměr. Takže šikovní lidi sice udělají 5x více práce, než průměrní kolegové, ale klienti jsou schopni platit maximálně 2x vyšší hodinovku, než je běžný průměr. A v případě někoho s vynikajícím jménem v oboru třeba 3x. 

I když klientovi dodáte mnohem lepší výsledky než průměr, klient vidí číslo za hodinu a má mžitky před očima. Nedokáže vám zaplatit, protože na to reaguje iracionální část mozku. Takže se vydá jinam, protože se cítí špatně.

Hodinovka vás tak připraví o spoustu klientů, kterým by nevadilo vám platit třeba měsíční fíčko, nebo produktizovanou službu, ale když vidí tu hodinovou částku, tak vám nechtějí platit. 

Hodinovka vás zkrátka silně omezí (přečtěte si, proč hodinovka omezuje v rozvoji a co s tím.

P.S.: Chcete opustit hodinovou sazbu a moc nevíte jak? Objednejte si pricing.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu