Cenotvorba: Nejzazší moment pro zdražování

Pokud prodáváte služby, nemáte nekonečnou kapacitu. Nedá se škálovat tak, jako třeba u e-shopu. Funguje to jinak. 

Nejhorší cestou jak zdražovat, je zdražit na poslední chvíli. O tom je jiný článek. A stejně tak, nejzazší moment není ještě stále ten nejlepší.

Nejzazším momentem, kdy je vhodné zdražovat, když máte naplněno 80 % svojí pracovní kapacity na klienty.  Nemyslím tím celkovou kapacitu, kterou máte určenou na veškerou práci. Myslím tím jen časovou kapacitu, kterou máte určenou na práci s klienty.

Někteří jako programátoři, virtuální asistentky mohou fakturovat 80 % svého pracovního času. Ale u takových konzultací fakturujete okolo ⅓ svého času.

Takže zdražovat je dobré v prvním případě, když máte tak 60 % celkové kapacity obsazenou klienty. Ve druhém, už když máte třeba 20 klientů.

Toto platí jak pro vás tak vaše zaměstnance. 

Slyšela jsem to kdysi dávno (více než 10 let) od Roberta Vlacha. Čím déle s tím pracuji, tím více mu dávám za pravdu. Díky Roberte!

PS: kdykoli, kdy se budete cítit připraveni na změnu vlastních cen, ozvěte se. Ceny nastavíme, připravíme komunikaci a budete to mít bez stresu. Každý měsíc mám ovšem jen 6 míst. Ozvěte se tedy včas!

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu