Funkční ceny při cenotvorbě

Funkční cena má jednu důležitou složku. Ta ovšem nezáleží na vás, ale na klientovi. Funkční cena musí být taková, kterou akceptuje váš ideální zákazník.

Viděla jsem, jak někdo svoje ceny totálně přestřelil a cena se pro většinu klientely stala neakceptovatelnou. Jednak klientelu takto zásadní změna ceny naštvala, urazila. A tenhle člověk neměl dostatečný přísun nové klientely.

Do roka se to sice srovnalo, někteří starší klienti se vrátili, noví postupně přibývali.

Cenu prostě klient musí akceptovat. Cena musí být v souladu s celým byznysem, s celým marketingem, s trhem.

K funkční ceně se dopracujete poměrně jednoduše:

  1. Za pomocí postupného zdražování - postupně ceny navyšujete tak, aby si stávající klienti zvykli. 
  2. Každou novou cenu otestujete na nových klientech a sledujete, jaký je poměr těch, kteří akceptují a poměr těch, kteří cenu neakceptují.

Funkční cena je taková, kterou akceptovalo dostatečné množství klientů na to, abyste měli z čeho žít. 

 

P.S.: Potřebujete nastavit ceny tak, aby je klienti akceptovali. Objednejte si pricing u Dominiky.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2023
dominika@maminkatelky.cz
twitterfacebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu