Máme jen palačinky

Kromě toho, že restaurace v Malajsii mají jeden den v týdnu zavřeno, funguje tu ještě jedna věc. Malý podnik se specializuje na prodej jen pár věcí.

  • Pán specializující se na kokosové palačinky
  • Restaurace, která nabízí jedno jídlo - Claypot rice
  • Restaurace na nudle
  • Restaurace na knedlíčky

Specializace běží

U pána s kokosovými palačinkami prostě vystojíte 8 až 12 minut dlouhou frontu, protože jsou nejlepší - skvěle nadýchané, jen lehce sladké - takové jsem nikde jinde neviděla. 

Pán má jen dvě pánve. Na jedné dělá mega lívanec s arašídovou pomazánkou a na druhé otočí sedm palačinek. Má perfektně fungující proces.

Hodí těsto na pánev. Posbírá peníze od klientů. Otočí palačinky. Otočí lívanec. Shodí palačinky z pánve na tác. Naleje nové těsto na pánev. Mezitím ty palačinky z tácu nejsou tak horké, takže je rozdá čekajícím. Dvě zatím neprodal. Otočí lívanec. Přicházejí další klienti. Chtějí čtyři palačinky. Pán jim dává dvě, otočí všechny palačinky na pánvi, nechá si čtyři objednané zaplatit. Sundá lívanec, nakrájí ho, sundá palačinky, naleje těsto, rozdá palačinky. 

Je to jako koncert. Každý jeho pohyb má smysl. Ví přesně, co bude následovat. Je dokonale efektivní

V jeden moment na něj někdo mluví, zatímco jsou palačinky na pánvi. Řekne moment, otočí se, otočí palačinky a pokračuje v konverzaci. Ví přesně, jak dlouho ta palačinka na pánvi má být, aniž by čas sledoval. 

Na prvním místě: efektivnost

Chodíme sem pravidelně, takže vidím, že pracuje tak 6 hodin denně. 

Je u něj pořád fronta. Stojíme tu 8 minut. Za tu dobu vydal přes 12 palačinek. Za hodinu jich prodá určitě přes 50. 300 palačinek za den. 600 ringitů. Pěkné. A to nepočítám ty lívance s arašídovým máslem.

I kdyby prodal jen třetinu toho, co odhaduji, tak si ten člověk krásně vydělá. Pokojská v hotelu v Kuala Lumpur bere 1600 až 1800 ringitů. Tenhle pán překoná pokojskou násobně. 

Využívá také motivační cenotvorbu: 1 palačinka za 2 ringity, 3 palačinky za 5 🙂

Má to jen jako přivýdělek na důchod. Na úspěch mu stačí dva produkty. Má vychytaný proces. Má dobrou cenotvorbu

Podnikání si nekomplikujte tím, co všechno by šlo udělat. Vždycky si vzpomeňte na pána s palačinkami. Produkt, který lidi chtějí, dobrý pricing a efektivní proces, kterým se výsledku dosáhne. 

 

P.S.: Máte dobrý pricing a efektivní proces? Nejste si jistí? Ověřte si to a objednejte diagnostický call.

Sdílet:

Odebírat newsletter:

Know-how

Powerpricing s Dominikou

Pravidelný newsletter plný know-how o cenotvorbě, byznys architektuře a strategii. Přidejte se!

Know-how
Copyright 2024
dominika@maminkatelky.cz
facebookenvelopelinkedinangle-downxingpaper-planepinterest-pwhatsappcommentingcrossmenu