U zdražování není hlavním problémem nastavení cenotvorby. Mnohokrát jsem viděla, že podnikatel si nastavil nové ceny, ale nebyl schopen je představit klientům.
Ceny se mu zdály vysoké. Přeci jen by mohl poškodit vztah s Honzou, ten u něj nakupuje dlouho. Tomáš zase je skvělý chlap a s ním taky ten byznys chce dělat. A Petr teď nemá moc peněz, tak mu nemůže zvednout ceny.
Stručně: bál se své klienty ztratit.
Pokud by odešla větší část stávajících klientů, ohrozí to celé podnikání. To nikdo nechce. Není jasné, jak budou klienti reagovat.
Hlavní problém u zdražování je tedy, jak vykomunikovat/vyjednat nové ceny. Když víte tohle, tak už vykomunikujete jakékoli ceny, které jste si stanovili.
Až se vám bude při změně cen zdát, že to klient nemůže vzít, možná problém není v ceně, ale v tom, jak máte připravenou komunikaci.
PS: Strategii komunikace nových cen vám ráda nastavím. Mám na to krásný framework. A zákazníci mých klientů ještě často děkují za to, jak zdražení proběhlo. No není to krása?